دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1395 - 14:59

بازدید معاون رئیس جمهور از فروشگاه و کارگاه های صنایع دستی لالجین

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه سفر به استان همدان با حضور در شهرستان لالجین از چند فروشگاه و کارگاه تولید صنایع دستی بازدید کرد.
کد خبر : 138697
به گزارش گروه فرهنگی آنا، زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنجشنبه 11 آذر ماه در سفر یک روزه خود به همدان با حضور در شهرستان لالجین از فروشگاه صنایع دستی "خاکاب" بازدید کرد.

مدیر این فروشگاه در جریان بازدید معاون رئیس جمهور گفت: فروشگاه خاکاب دارای نشان اعتماد ملی صنایع دستی و همچنین نشان دست خلاق است.


وی ادامه داد: در این فروشگاه، سفال دست ساز و لعابی که با استفاده از خاک رس منطقه لالجین تولید می شود به گرشگران و علاقمندان عرضه می شود.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه این بازدیدها از کارگاه تولید سفال "مهران" بازدید کرد و با تولیدکنندگان و هنرمندان سفالگر به گفتگو پرداخت.


معاون رئیس جمهور در این بازدید به برگزاری تورهای آشناسازی و معرفی کارگاه های صنایع دستی و سفال برای دانش آموزان، دانشجویان و گردشگران تاکید کرد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین از دانشگاه علمی کاربردی صنایع دستی و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در این محل بازدید کرد و با هنرمندان و تولیدکنندگان سفال این نمایشگاه نیز گفتگوی صمیمانه ای داشت.


معاون رئیس جمهور در پایان سفر خود به شهرستان لالجین از کارگاه سنتی تولید سفال در این منطقه بازدید کرد و در گفت‌وگو با صاحب این کارگاه، در جریان مسائل و مشکلات تولیدکنندگان سفال سنتی این منطقه قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته