دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1395 - 12:46

جنایت تک‌تیرانداز داعشی در موصل

یک تک‌تیرانداز داعشی ظرف 2 روز گذشته 15 کودک را در شهر موصل هدف قرار داد و کشت.
کد خبر : 138634

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، نزهان قاسم، یک افسر ارتش عراق امروز پنج‌شنبه خبر داد یک تک تیرانداز داعشی ظرف 2 روز گذشته بسیاری از کودکان را در هنگام فرار با خانواده‌هایشان از موصل هدف قرار داده است. این کودکان در حال فرار از موصل به مناطق تحت کنترل نیروهای عراقی بودند و تعدادشان 15 نفر برآورد شده است.»


وی افزود: «داعش به عمد کودکان را هدف قرار می‌دهد تا بتواند در میان ساکنان موصل رعب و وحشت ایجاد کند و آن‌ها را از فکر فرار کردن باز دارد.


سازمان ملل متحد پیشتر هم‌زمان با آغاز عملیات آزادسازی موصل، هشدار داده بود که داعش از اهالی موصل به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.


از سوی دیگر ایاد رافد، عضو جمعیت هلال احمر عراق گفت: «حدود 2 هزار و 500 نفر ازجمله زنان و کودکان ظرف 2 روز گذشته به‌دلیل کمبود امکانات اولیه زندگی ازجمله غذا و دارو، از مناطق تحت کنترل داعش به مناطق آزادشده شرق و شمال شرقی موصل گریخته‌اند.»


در این راستا، عصام سلیفاوی، مشاور استاندار نینوا گفت: «تلاش‌ها از سوی دولت عراق و حکومت‌های محلی و سازمان‌های امدادگر برای کمک به آوارگان ادامه دارد ولی تعداد این افراد زیاد و امکانات موجود ناکافی است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته