دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت وگو با آنا

تاج قطعا با یک منطقی مراسم AFC را تحریم کرد/کفاشیان فقط یک رای در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد

فریدون اصفهانیان گفت: تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت کلی است و یک ایرانی هر جا باشد از حق کشورش دفاع می‌کند و قطعا کفاشیان هم از این قاعده مستثنی نیست و برای احقاق حق فوتبال ایران تلاش می‌کند.
کد خبر : 138608

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از مشخص شدن اسامی بهترین‌های فوتبال آسیا و قرار نگرفتن نام ایران در بین بهترین‌های این قاره، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه اعتراضی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد در مراسم بهترین‌های این قاره که در ابوظبی برگزار می‌شود شرکت نمی کند. مهدی تاج هم این تصمیم را عملی کرد و برای حضور در مراسم بهترین‌های آسیا به ابوظبی سفر نکرد.


فریدون اصفهانیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عدم حضور رئیس فدراسیون فوتبال در مراسم بهترین‌های آسیا گفت: «زمانی که AFC اسامی بهترین‌های آسیا را اعلام کرد، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای اعتراض ایران را به این انتخاب‌ها اعلام کرد؛ اما مسئولین AFC در جواب نامه ایران اعلام کردند در مراسمات بعدی که قرار است برگزار شود از ایران تقدیر خواهد شد. در حالی که اصلا مشخص نیست چنین مراسمی دوباره برگزار شود. ضمن اینکه تاکنون AFC همه تقدیرهایش را در قالب یک مراسم انجام می‌داد.»


وی ادامه داد: «قطعا فدراسیون برای ضایع نشدن حق فوتبال ایران باید حرکت‌هایی را انجام می‌داد که خوشبختانه این حرکت از سوی رئیس فدراسیون صورت پذیرفت و ابتدا در نامه اعتراضی و الان هم با تحریم مراسم، اعتراض ایران را به این انتخاب‌ها اعلام کردند. تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال حتما با یک منطقی این تصمیم را گرفت و باید همه جانبه از تصمیم او حمایت کرد. واقعا در سال 2016 هم تیم‌های ملی فوتبال در رده‌های مختلف و همچنین تیم ملی فوتبال ساحلی و فوتسال ایران نتایج درخشانی را در سطح آسیا و جهان کسب کردند و کنفدراسیون فوتبال آسیا چشمش را به روی همه موفقیت‌های ایران بست.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در رابطه با حضور کفاشیان به عنوان نائب رئیس AFC و تاثیر حضور او برای دفاع از حق فوتبال ایران بیان کرد: «تصمیماتی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته می‌شود به صورت شورایی است و در آن جلسات نائب رئیس و حتی رئیس جلسه هم تنها یک رای دارند و با یک رای نمی‌توان کاری را پیش برد. من با روحیات آقای کفاشیان آشنا هستم و شک ندارم که او در جلسات AFC از حق فوتبال ایران دفاع می‌کند اما شاید یک رای او تاثیر زیادی در آرای کل نداشته باشد.»


وی افزود: «تصمیمات کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت کلی است و یک ایرانی هر جا باشد از حق کشورش دفاع می‌کند و قطعا کفاشیان هم از این قاعده مستثنی نیست و برای احقاق حق فوتبال ایران تلاش می‌کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته