دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تجهیز کتابخانه یک روستا به یاد مادر ادبیات کودک ایران

انجمن حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی(حامی)، کتابخانه روستای «اگریقاش» از توابع مهاباد را به یاد توران میرهادی مادر آموزش و ادبیات کودک ایران تجهیز می کند.
کد خبر : 138604

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، مدیر روابط عمومی انجمن حامی افزود: به دلیل ارادت و علاقه این انجمن به مرحوم میرهادی و فعالیت های فرهنگی وی، تصمیم گرفته شد، کتابخانه ای در یکی از روستاهای استان آذربایجان غربی تجهیز شود.
غزل دستوری با بیان اینکه هزینه های این کار توسط انجمن، خیران و برخی افراد بومی این منطقه تامین شده است، ادامه داد: این روستا با 578 خانوار از مناطق فعال تحت پوشش انجمن حامی و از حمایت و همکاری جامعه محلی برخوردار است.
وی با بیان اینکه غرب در مقایسه با سایر قسمت های کشور از کتابداران خوب، فرهنگ دوستان و کتابخوان های بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: مکان یابی برای ساخت و تجهیز کتابخانه و مدرسه در مناطق محروم را کارگروه تحقیقات عهده دار است، این کارگروه بر اساس ملاک هایی نظیر جمعیت دانش آموزی و تعداد ساکنان روستا، آن را پیشنهاد می دهند.
دستوری از علاقه مندان به کار خیر دعوت کرد با اهدای کتاب و منابع دیگر، در تجهیز این کتابخانه شرکت کرده و به یاد بانوی بزرگ کودکی ها مرحوم توران میرهادی در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه زمان ارسال کتاب های اهدایی به دفتر انجمن حامی پایان دی ماه 95 است، گفت: هر جلد کتاب اهدایی همچون شاخه گلی است بر آرامگاه بانو میرهادی پس می توان تقدیم نامه ای در صفحه اول کتاب های اهدایی نوشت و یا آنها را مهر و امضا کرد.
دستوری اضافه کرد: حامی سازمان مردم نهاد و غیر دولتی و دارای مجوز از سال 1380 است و نیروهای آن داوطلب و مردمی هستند.
وی با بیان اینکه توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی برای بهبود کیفیت زندگی کودکان مناطق محروم ایران هدف تاسیس انجمن حامی است، گفت: حامی تاکنون حدود 14 مدرسه در سراسر کشور تاسیس و حدود 50 کتابخانه را هم تجهیز کرده است.
دستوری ادامه داد: از آنجا که ساخت کتابخانه به بودجه زیادی نیاز دارد، سیاست حامی بیشتر به سمت استفاده از فضاهای موجود در روستاها برای تجهیز با کاربری کتابخانه است.
توران میرهادی مادر آموزش و ادبیات کودک ایران 18 آبان ماه در سن 89 سالگی درگذشت.
وی استاد ادبیات کودکان، نویسنده و متخصص آموزش و پرورش و یکی از شخصیت های برجسته فرهنگی کشور بود که بیش از 60 سال در گستره آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته