دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1395 - 11:07

درخواست سنای آمریکا برای اصلاح قانون شکایت از عربستان

دو سناتور ارشد آمریکا اعلام کردند باید در قانونی که اجازه شکایت از عربستان را می‌دهد، اصلاحات انجام شود.
کد خبر : 138584

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دو سناتور ارشد آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) اعلام کردند تمایل دارند در قانونی که اجازه شکایت از عربستان و محاکمه مقام‌های سعودی را به‌دلیل حملات 11 سپتامبر می‌هد، اصلاحاتی انجام دهند.


لینزی گراهام و جان‌ مک‌کین، دو مقام ارشد کمیسیون سیاست‌خارجی کنگره آمریکا از حزب جمهوری‌خواه گفتند به‌زودی طرح تعدیل قانون را ارائه می‌کنند تا تنها در صورتی بتوان علیه یک دولت شکایت کرد که آن دولت به‌طور عمدی با یک تشکیلات تروریستی در ارتباط و همکاری بوده باشد.


گراهام در سخنانی در مقابل سنای آمریکا گفت: «به همه متحدان آمریکا می‌گوییم تنها در صورتی در آمریکا می‌توان از شما شکایت کرد که از روی آگاهی در یک اقدام تروریستی دست داشته باشید و این موضوع در رابطه با ما در کشور شما نیز صادق است.»


مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در سپتامبر (شهریور) با اکثریت آراء، وتوی قانون عدالت نسبت به حامیان اقدام تروریستی (جاستا) از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را رد کردند.


قانون عدالت در قبال اقدامات تروریستی به خانواده‌‌های قربانیان حملات 11 سپتامبر 2001 (20 شهریور 1380) در آمریکا اجازه می‌‌دهد از عربستان شکایت و طلب غرامت کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته