دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1395 - 12:49

اعلام آمادگی بنیاد شهید برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های شهدای حله و کرکوک

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعلام کامل آمادگی بنیاد برای تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی حله و نیروگاه کرکوک خبر داد.
کد خبر : 138457

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی شهیدی با تأکید بر آمادگی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری در پی شهادت عده‌ای از هموطنان در شهر حله و نیروگاه کرکوک عراق، گفت: بنیاد با تأسی از فرامین مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و پیام مهم ایشان در پی شهادت جمعی از زائرین حسینی (ع) و همچنین نصب العین قرار دادن دستور رئیس جمهوری جهت تحت پوشش قرار گرفتن شهدای حادثه تروریستی یاد شده در عداد شهدای انقلاب اسلامی، با توجه به قوانین و مقررات موجود آمادگی کامل خود را جهت اجرای این دستورات اعلام می‌کند.


وی ضمن تبریک و تسلیت مجدد به خانواده‌های معزز این شهدا و آرزوی بهبودی و سلامتی برای مجروحین این حادثه، افزود: حادثه تروریستی در شهر حله عراق که به شهادت جمعی از زائرین اربعین حسینی منجر شد، تألم و تأثر شدید هموطنان و وجدان‌های آگاه و بیدار جهانیان را در پی داشت. دشمنان به توهم خویش تصور می‌کنند با چنین وقایع شوم و ددمنشانه‌ای باعث سستی عقاید و کاهش شورحسینی می‌شوند اما عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) با گام‌هایی محکم‌تر و عشقی به مراتب بیشتر از گذشته در مسیر فرهنگ عاشورایی گام خواهند برداشت.


نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: بر اساس قوانین موجود قربانیان و مجروحین این نوع حملات تروریستی با توجه به مستندات مربوط به سانحه و گزارش وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و مراجع امنیتی، در شمار شهدا و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند. بر همین اساس در پی شهادت تعدادی از هموطنان زائر اربعین حسینی (ع) در شهر حله عراق، بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغیه‌ای را به تمام واحدهای استانی و شهرستانی خود ارسال کرد که طبق آن دستور شناسایی، تشییع و تدفین پیکر مطهر این شهدا در گلزارهای مطهر شهدا، تشکیل پرونده، شروع خدمات‌رسانی و تحت پوشش قرار گرفتن خانواده این عزیزان بر اساس قوانین و مقررات صادر شد.


معاون رئیس جمهوری در پایان با اشاره به حادثه تروریستی مشابهی که چندی پیش در کرکوک عراق رخ داد، گفت: این حادثه تروریستی در شهر کرکوک عراق نیز منجر به شهادت تنی چند از خدمتگزاران عرصه سازندگی شد که بر اساس قوانین موجود، امور مربوط به تشکیل پرونده و احراز شهادت آن شهدای معزز انجام شد و با توجه به تاکید ریاست جمهوری، نسبت به تسریع در خدمات رسانی به خانواده‌های این شهدا نیز اقدامات لازم صورت گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته