دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش بازار نفت به نشست امروز اوپک

قیمت جهانی نفت در واکنش به آغاز نشست غیر رسمی امروز اوپک در وین افزایش یافت.
کد خبر : 138455

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به 18 نوامبر مصادف با 28 آبان‌ماه ، به ٤٢ دلار و١٧سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن ١١ سنت افزایش نشان می‌دهد.


همچنین هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در این هفته با ٥٢ سنت افزایش، ٤٥ دلار و ١٦ سنت برای هر بشکه معامله شد و قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٦٦ سنت افزایش به ٤٤ دلار و ١٤ سنت برای هر بشکه رسید.


همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با 80 سنت معادل 1.72 درصد افزایش نسبت به جلسه قبلی به 47 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت برنت اوایل امروز بیش از یک دلار، معادل 2 درصد افزایش یافته بود.


این در حالی است که قیمت نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه ژانویه در بازار نفت خام نیویورک (نایمکس) با رشدی ۲۸ سنتی در هر بشکه به ۴۵ دلار و ۵۱ سنت رسیده است. این درحالی است که نفت برنت در محدوده ۴۶ دلار و ۸۲ سنت دادو ستد می‌شود.


نشست امروز سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حالی امروز آغاز شده است که قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٨ آبان ماه با یک سنت کاهش به ٤١ دلار و ٩٣ سنت برای هر بشکه برسد و میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون نیز ٣٩ دلار و ٨٣ سنت بوده است.


قیمت نفت خام سنگین ایران هم با ٩ سنت کاهش به ٤٠ دلار و ٦٧ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ٨٨ سنت برای هر بشکه بوده است.


از سوی دیگر موسسه گلدمن ساکس اعلام کرده است که اگر اوپک برای کاهش تولید نفت به توافق دست پیدا، قیمت نفت می تواند تا محدوده ۵۵ دلار افزایش پیدا کند، اما اگر توافقی درکار نباشد، احتمال کاهش قیمت ها تا زیر ۴۰ دلار نیز دور از ذهن نیست.


گفتنی است، یکصدوهفتادویکمین نشست اوپک ساعتی قبل برای تصمیم‌گیری ردباره کاهش میزان تولید نفت در مقر این سازمان در وین اتریش آغاز شده و بیژن زنگنه وزیر نفت ایران نیز برای رسیدن به توافق در این نشست ابراز امیدواری کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته