دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گزارش میدانی «آنا» از مراجعه مردم به سازمان هدفمندی یارانه‌ها

همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه گروهی از یارانه‌بگیران، جمعی از آنان برای پیگیری موضوع در محل سازمان هدفمندی حضور پیدا کردند
کد خبر : 13842

خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در پی انتشار اخبار ضد و نقیض از حذف یارانه برخی افراد، به محل سازمان هدفمندی یارانه‌ها رفت تا حال و هوای آن منطقه را جویا شود. این گزارش حکایت از مراجعه تعداد زیادی از یارانه بگیرانی داشت که از فروردین ماه سال جاری یارانه آنها قطع شده‌است.


مرد میان‌سالی که با برادر، پدر و مادر خود زندگی می‌کند با اظهار تعجب از قطع یارانه خود و برادرش به خبرنگار ما گفت: من یک صنعتگرم که شغل‌م فصلی است و در برخی مواقع سال کار می‌کنم، با این حال مسئول مربوط در سازمان هدفمندی علت قطع یارانه مرا سفر چهار سال پیش من و برادرم به آمریکا عنوان می‌کند. ظاهرا این‌طور برداشت شده که من همچنان مقیم آمریکا هستم.


به گفته این مرد میانسال که برای مدت کوتاهی برای تحصیل در رشته حسابداری به آمریکا سفر کرده و به دلیل هزینه‌های بالای زندگی به ایران بازگشته است، وضع مالی او و برادرش به گونه‌ای نیست که از دریافت یارانه انصراف دهند.


فرد دیگری که به علت قطع شدن یارانه پسرش در میان جمع خانواده به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کرده بود، گفت: پسرم نه ماشین لوکس دارد و نه پزشک است و نه عضو هیات مدیره بانک، با این حال یارانه او قطع شده‌ است.


وی در پاسخ به پرسش مسئول سازمان هدفمندی درباره علت سفر پسرش به خارج از کشور اظهار کرد: پسرم در سال، چند بار برای آوردن جنس به ترکیه می‌رود.


از جالب ترین مراجعات مردمی برای جویا شدن علت قطع یارانه، مربوط به مردی بود که بنا به گفته خود یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی و کارخانجات سوهان را دارد، ولی به دلیل قطع یارانه‌اش متعجب و گله‌مند شده بود!


فرد دیگری که یارانه‌اش قطع شده بود، اعلام کرد که سند زدن 5 ماشین نسبتا لوکس به نامش در قبال دریافت 10 میلیون تومان از فردی که بعدا اقدام به فک سند کرده، علت خط خوردن نامش از فهرست یارانه بگیران بوده‌است.


در میان افرادی که بابت حذف یارانه به این سازمان مراجعه کرده بودند، خانم جوانی بود که یارانه دختر دوازده ساله‌اش قطع شده‌ بود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دختر شما سفر خارج از کشور داشته است، گفت: دخترم تنها در خارج از کشور به دنیا آمده‌ و در آنجا زندگی نکرده‌ است.


در همین زمینه یک مسئول پاسخ‌دهنده به مراجعات مردم، به آنها اعلام می‌کرد که یارانه برخی افراد حذف شده، اما این حذف بر اساس طبقه‌بندی خاصی نبوده‌ است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته