دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جنگ تمام عیار آبی‌ها در قم/ روز آسان برانکو در آزادی/ تراکتوری‌ها به دنبال شکست گربه‌سیاه

در هفته دوازدهم لیگ برتر مدعیان به دنبال 3 امتیاز هستند.
کد خبر : 138404

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفنه دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا و پس فردا با برگزاری 8 دیدار در شهرهای مختلف دنبال می‌شود و در مهم‌ترین بازی‌های این هفته تیم‌های پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال به مصاف ماشین‌سازی، پدیده و صبای‌قم می‌روند.


* گسترش فولاد - سپاهان


شاگردان فراز کمالوند هفته گذشته دست به کار بزرگی زدند و در شرایطی که 10 نفره از استقلال عقب بودند بازی را به تساوی کشاندند و با امتیاز به تبریز برگشتند. هر چند که بازی بد آبی‌پوشان پایتخت هم در کسب این امتیاز تاثیر زیادی داشت. با این حال این تساوی روحیه و اعتماد‌به‌نفس گسترشی‌ها را به‌شدت بالا برده است. آنها خود را باور کرده‌اند و می‌خواهند برابر سپاهان متزلزل و پرنوسان 3 امتیاز با ارزش بگیرند. البته عبدالله ویسی هم بیکار نمی‌نشیند و شاگردانش را آماده می‌کند تا در خانه گسترش نمایش دلپذیری داشته باشند و بتوانند برنده شوند. زردپوشان اصفهانی هفته گذشته نتوانستند در ورزشگاه نقش‌جهان فولاد را شکست دهند و اگر چه داور یک پنالتی هم برای آنها گرفت ولی تنها یک امتیاز ثمره تلاش شاگردان ویسی بود. به نظر می‌رسد این بازی با جنجال هم همراه باشد چرا که محمدرضا خلعتبری جزو بازیکنانی است که عبدالله ویسی نگذاشت او در سپاهان بماند.


* سایپا - استقلال خوزستان


مدافع عنوان قهرمانی این هفته میهمان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های این فصل است. آبی‌های خوزستان باید با سایپایی بازی کنند که در 8 بازی قبلی خود به پیروزی نرسیده است و یکی از مدعیان جدی سقوط است. بله؛ حسیتن فرکی با آن کارنامه موفق که در آن 2 تیم لیگ برتری را قهرمان کرده است در سایپا به بن‌بست خورده و تیمش از هفته سوم به بعد نبرده است. او این هفته مهدی ترابی هافبک ملی‌پوش خود را هم در اختیار ندارد تا شرایط برای شاگردان سیروس پورموسوی بیش از پیشس آماده شود. استقلالی‌ها در هفته‌های های بیشتر به تساوی رسیده‌اند و این موضوع تا حدود زیادی آنها را از بالای جدول دور کرده است و اگر در این بازی برنده شوند به رتبه‌های بالایی جدول نزدیک می‌شوند. البته نباید از تیم یاسپا هم به طور کامل قطع امید کرد. آنها می توانند امیدوار باشند که در این بازی خانگی برنده شوند و از ته جدول جدا شوند.


* صبای‌قم - استقلال


علیرضا منصوریان هنوز نتوانسته هنر مربیگری‌اش را در استقلال نشان دهد. آبی‌پوشان دور از انتظار بازی می‌کنند و در 14 بازی لیگ و جام جذفی هیچ گاه نتوانسته‌اند بیشتر از 2 گل بزنند. این موضوع می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و مهم‌ترین آن به گفته خود منصوریان این است که او باور نمی‌کرده تیمش چنین نتایجی در هفته‌ةای ابتدایی بگیرد. این روزها انتقادات از سرمربی استقلال بیشتر شده است چرا که تیمش برابر گسترش قولاد پایین جدولی بازی 2 بر صفر برده را در ورزشگاه آزادی با تساوی عوض کرد. آن هم در حالی که حریف 10 نفره ا ز استقلال عقب بود. تیم منصوریان این هفته به قم می‌رود تا برابر تیم صبا قرار بگیرد. بازی که به بدون شک با حواشی فراوانی روبه‌رو خواهد بود. دو هفته پیش استقلال و صبا در چارچوب رقابت‌های جام حذفی با یکدیگر مواجه شدند و مرفاوی و الهامی علیه استقلالی‌ها مصاحبه‌های تندی کردند. آبی‌ها هم رفتار تحریک آمیز حامد لک را زیرسوال بردند و برخی مربیان این تیم علیه مربیان صبا حرف زدند. باید دید صبای بحران زده که هفته گذشته در تبریز مغلوب تراکتورسازی شد، می‌تواند مقابل استقلال نتیجه‌ای بگیرد که این تیم را از رده چهاردهم جدا کند یا اینکه منصوریان جبران مافات می‌کند و با کسب 3 امتیاز خارج از خانه امیدوار به رسیده به رده چهارم می‌شود.


* فولاد خوزستان - نفت‌تهران


علی دایی به زمین سفت فولاد رسید. این بهترین تیتری است که می‌توان برای این بازی نوشت. فولادی که در هفته‌های ابتدایی جز باخت و م مساوی نتیجه دیگری نمی‌گرفت با آوردن چند بازیکن موثر متحول شد و حالا به هیچ تیمی بها نمی‌دهد. باید دید تیم علی دایی که با مشکلات مالی فراوانی روبه‌رو هستند و مدت‌هاست پولی نگرفته‌اند، چونه می‌توانند در این بازی خارج از خانه امتیاز بگیرند. در آنطرف میدان هم فولادی‌های می‌خواهند روند روبه‌رشد خود را ادامه دهند تا بتوانند در جمع مدعیان لیگ برتر قرار بگیرند. نفت در صورت پیروزی در این مسابقه فاصله‌اش را با تراکتورسازی و پرسپولیس صدرنشین به حداقل می‌رساند و همچنان در رده سوم جدول باقی می‌ماند و فولاد هم برای اینکه وضعیت بهتری در جدول پیدا کند و از رده نهم جدا شود برای برد در این مسابقه به میدان خواهد آمد.


* سیاه‌جامگان - صنعت‌نفت آبادان


خداداد عزیزی مدیرفنی سیاه‌جامگان شد تا این تیم را از سقوط نجات دهد. تا اینجا هم بد عمل نکرده و تیمش در 2 بازی خود برابر تیم‌های مدعی نفت‌تهران و استقلال خوزستان نباخته است. آنها این هفته با صنعت‌نفتی بازی می‌کنند که نتوانست روند رو به رشدی که در ابتدای فصل داشت را مطابق انتظار طی کند. اگرچه زرد‌پوشان آبادانی هنوز دهم هستند و به آینده می‌توانند امیدوار باشند اما اگر آنها با همین روند امتیاز از دست بدهند احتمال دارد به زودی به جمع مدعیان سقوط وارد شوند. به طور حتم تیک پیروز این بازی می‌تواند خود را از ته جدول جدا کند.


* تراکتورسازی - پدیده


شاگردان امیرقلعه‌نویی صدرنشین هستند و نمی‌خواهند برابر پدیده که در بازی‌های گذشته گربه‌سیاه آنها بوده ناکام باشند. آنها برای حفظ صدر جدول همه تلاش خود را خواهند کرد تا برنده شوند و به نظر می‌رسد تراکتوری‌ها بتوانند از سدذ پدیده پرنوسان بگذرند. تیمی که هفته گذشته برابر ماشین‌سازی قعرجدولی پیروز شد و بیشتر به وضعیت خود سر و سامان بخشید. آنها پیش از پیروی برابر ماشین‌سازی 4 امتیاز دیگر به امتیازات قبلی اضافه کرده بودند و امیدوارند در تبریز هم امتیاز بگیرند تا از رده هشتم هم بالاتر بیایند.


* ذوب‌آهن - پیکان


یک جدال 6 امتیازی در اصفهان برگزار می‌شود و تیم‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی تلاش می‌کنند تا خود را در جدول بالاتر بکشند. پیکان هفته گذشته نفس پرسپولیس را گرفت و با بدشانسی یک امتیاز گرفت. ذوب‌آهن هم در آبادان با هت‌تریک مهدی رجب‌زاده 3 امتیاز با ارزش گرفت. تساوی این دو تیم می‌تواند باعث سقوط انها به رده های پایین‌تر شود چرا که استقلال و سپاهان می‌توانند با برد مقابل رقیبان خود جای این دو تیم را بگیرند. بنابراین هیچ‌کدام از این دو تیم به دنبال تساوی نخواهند بود.


* پرسپولیس - ماشین‌سازی


برانکو این هفته خوش‌شانس‌ترین مربی لیگ است. تیم او با مصدومیت و نا آمادگی چند مهره کلیدی‌اش روبه‌روست ولی حریف شاگردانش تیمی است که با 6 شکست متوالی به این دیدار رسیده است. رسول خطیبی تیم پرمهره و گرانقیمتی را جمع‌وجور کرد اما بسیار ضعیف عمل کرده و با 6 امتیاز به انتهای جدول چسبیده و جدا هم نمی‌شود. پرسپولیس را همه جوره می‌توان برنده این بازی دانست و بعید است بازیکنان ماشین‌سازی بتوانند برابر پرسپولیس حتی به تساوی برسند. تقابل پیام صادقیان برابر تیم سابقش هم می‌تواند جالب باشد. شاید او امیدوار باشد با درخشش مقابل پرسپولیس بار دیگر دیده شود.


بدون شک برانکو امیدوار تیمش برابر ماشین‌سازی پیرزوی پرگلی را رقم بزند تا از رده دوم جدا شود و به صدر جدول برسد. باید دید برنامه‌های متنوع سرمربی پرسپولیس برای گلزنی چیست.


برنامه دیدارهای لیگ برتر در هفته دوازدهم به شرح زیر است:


پنج شنبه 11 آذر 95
صبای قم – استقلال – ورزشگاه یادگار امام قم (ره) ساعت 16:20
سیدمهدی سیدعلی – آرمان اسعدی – هادی طوسی – علی میرغفاری – ناظر: خداداد افشاریان


گسترش فولاد تبریز – سپاهان – ورزشگاه بنیان‌دیزل تبریز ساعت 14:45
محسن ترکی – رضا سخندان – یعقوب سخندان – مهدی مرجان‌زاده – ناظر: علیرضا یزدانی


سایپا – استقلال خوزستان – ورزشگاه پاس‌قوامین تهران ساعت 15:00
روح‌الله شریفی – سعید قاسمی – علیرضا ایلدروم – سعید رحیمی‌مقدم – ناظر: جواد تقی‌پور


فولاد خوزستان – نفت تهران – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 16:40
بیژن حیدری – علی میرزابیگی – بابک عباسقلی‌زاده – رضا عادل – ناظر: فریدون اصفهانیان


جمعه 12 آذر 95
تراکتورسازی تبریز – پدیده خراسان – ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز ساعت 15:15
محمدحسین زاهدی‌فر – اسد حاج‌محمد – محمدجواد مداح - محمد ملکی - ناظر: محمود رفیعی


سیاه‌جامگان مشهد – صنعت‌نفت آبادان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 14:30
حسن اکرمی – فرهاد مروجی – جلیل شعرانی – محمدرضا تارخ – ناظر: ایرج نظری


ذوب‌آهن اصفهان – پیکان تهران – ورزشگاه فولادشهر اصفهان ساعت 15:30
علیرضا فغانی – حمید غمزه – مرتضی کاظمیان – حسین زیاری – ناظر: زاهد بحرینی


پرسپولیس – ماشین‌سازی تبریز – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 17:15
محمدرضا فغانی – محمدرضا منصوری – حسن ظهیری – پیام حیدری – ناظر: مسعود عنایت






انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته