دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1395 - 10:30

رئیس سیا به ترامپ هشدار داد؛ پاره کردن برجام «نهایت بی خردی» است

یک مقام امنیتی آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب این کشور در مورد نادیده گرفتن توافق هسته‌ای با ایران (برجام) هشدار داده است.
کد خبر : 138395

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی،‌ جان برنان، رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی گفته است که اگر رئیس‌جمهوری منتخب تهدید خود در مورد پاره کردن توافق هسته‌ای با ایران را به اجرا بگذارد، این اقدام «نهایت بی‌خردی» خواهد بود.


وی گفت: «اولا، اینکه دولتی در آمریکا توافقی را که دولت قبلی به دست آورده پاره کند، اقدامی بی سابقه خواهد بود» وی افزود که چنین اقدامی خطر تقویت موضع تندروها در حکومت ایران را در پی دارد و همچنین اگر ایران برنامه خود هسته‌ای خود را در واکنش به پاره شدن توافق از سوی آمریکا از سر بگیرد، امکان آن هست که سایر کشورهای منطقه نیز در صدد دنبال کردن برنامه هسته‌ای برآیند.


رئیس سیا این توافق را به نفع ایالات متحده و صلح و ثبات در منطقه دانسته و در مورد نادیده گرفتن آن از سوی دولت آینده ایالات متحده گفت: «فکر می‌کنم چنین اقدامی فاجعه‌بار خواهد بود، واقعا چنین خواهد بود.»


رئیس سیا همچنین نظر اعلام شده دونالد ترامپ در مورد روسیه را مورد انتقاد قرار داد و گفت که دولت آینده آمریکا باید نسبت به وعده‌های روسیه «هشیار» باشد و با احتیاط با آنها برخورد کند.


برنان روسیه را به خاطر آنچه که نقش آن کشور در «کشتار بی‌محابا» در سوریه خواند مورد سرزنش قرار داد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته