دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1395 - 10:15

داستان‌های یک سیاست‌مدار زندانی در چترنگ

«طراحی و نوشتن داستان‌های معمایی» نوشته پاتریشیا های‌اسمیت و «داستان‌های گربه‌ای» نوشته جفری آرچر، از سوی نشر چترنگ منتشر و به بازار آمده‌اند.
کد خبر : 138393

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، تازه‌های نشر چترنگ به شرح زیر است:


طراحی و نوشتن داستان‌های معمایی


این کتاب نوشته پاتریشیا های‌اسمیت است و نشر چترنگ آن را با ترجمه شاپور عظیمی روانه بازار کرده است. در این کتاب، به مباحث تئوریک پیرامون نگارش داستان‌های معمایی پرداخته شده و از مجموعه کتاب‌های «ادبیات-تئوری» چترنگ به شمار می‌آید.


نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: «بسیاری از نویسندگان تازه کار فکر می‌کنند که نویسندگان تثبیت شده برای موفقیت باید فرمولی داشته باشند. این کتاب بیش از هرچیز دیگری این تصور را ابطال می‌کند هیچ رازی برای موفقیت در نوشتن وجود ندارد مگر چیزی به نام فردیت یا آن طور که گفته می‌شود: شخصیت به همان دلیل که هر فردی با دیگری فرق دارد، تنها این امکان وجود دارد که فردی بتواند تفاوتش با بغل دستی‌اش را شرح دهد. این چیزی است که من فرصت مناسب جان و روان می‌نامم. این اما رازی و رمزی در خودش ندارد و صرفا نوعی آزادی یا آزادی سازمان‌یافته است. طراحی و نوشتن داستان‌های معمایی کاری نمی‌کند که سخت‌تر کارکنید، اما امیدوارم کاری کند آن‌هایی که قصد نوشتن دارند، از پیش بدانند چه چیزی در درونشان است.»


منشأ یک ایده، بیشتر در مورد استفاده از تجارب، داستان کوتاه معمایی، پرورش، طراحی، دست‌نویس اول، موانع، دست‌نویس دوم، بازنگری‌ها، مورد تاریخ در رمان: سلول شیشه‌ای و یادداشت‌هایی کلی درباره تعلیق و معما بخش‌های مختلف این کتاب را شامل می‌شوند.


کتاب «طراحی و نوشتن داستان‌های معمایی» با هزار نسخه شمارگان و در 129 صفحه از سوی نشر چترنگ منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات داستانی قرار گرفته است.


داستان‌های گربه‌ای؛
داستان‌های یک سیاست‌مدار زندانی


این کتاب دربردارنده داستان‌هایی کوتاه از جفری آرچر؛ نویسنده و سیاست‌مدار سابق انگلیسی است که با ترجمه میلاد شالیکاریان روانه بازار نشر شده است.


مردی به دفتر پُست خود دستبرد زد، استاد، آب را ننوشید، الان نمی‌تونه اکتبر باشه، شاه قرمز، حکمت سلیمان، می‌دونی منظورم چیه؟، خیریه از خانه شروع می‌شود، بهانه، تراژدی یونانی، کمیسر و در چشم ناظر، عناوین داستان‌های این کتاب هستند.


آرچر که سابقه معاونت حزب محافظه‌کار انگلستان را نیز دارد، به مدت دو سال به جرم شهادت دروغ و گمراه‌ساختن دادگاه روانه زندان شد و در این فرصت،‌توانست سه مجموعه داستان «خاطرات زندان» را گردآوری کند. او در این‌باره (در پیشگفتار این کتاب) گفته است: «دو سالی که به زندان افتاده بودم، در پنج زندان مختلف، چندین داستان را انتخاب کردم که مناسب انتشار در مجلات روزانه زندان نبودند... اگرچه همه این نُه داستان دستکاری شده‌اند، ولی هرکدام ریشه در حقیقت دارند. در همه ان‌ها جز یکی، زندانی مربوطه از من خواست تا نام واقعی‌اش فاش نشود.»


داستان‌های گربه‌ای 318 صفحه دارد و با شمارگان هزار نسخه‌ای در مجموعه «همه‌خوان-مجموعه داستان» نشر چترنگ منتشر شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: نشر چترنگ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته