دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در پی کاهش عرضه دلار در بازار آزاد؛

دلار در مرز 4000 تومان!

در بازار آزاد خرید و فروش ارز هر دلار تا 3900 تومان بالا رفت تا در مرز 4 هزار تومان متوقف شود.
کد خبر : 138340

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، افزایش قیمت دلار که چند روزی است در بازار آغاز شده، امروز پرواز کرد و تا 3900 تومان بالارفت،‌ قیمتی که بعد از نوسانات نرخ ارز در چند سال گذشته بی سابقه بود. در کنار این اتفاق قیمت طلا نیز که پیش بینی می شد در روزهای پایانی ماه صفر ثابت بماند،‌ رشد غیر منتظره ای داشت و خریداران هیجانی این دو بازار را دچار نوسانات شدید کردند.


با وجود آنکه امروز متوسط قیمت اونس جهانی طلا بدون تغییر محسوس نسبت به روز گذشته (دوشنبه) حدود یکهزار و 187 دلار ثبت شد اما قیمت طلا و انواع مسکوکات در بازار تهران با این وجود به شیوه ای نوسانی روند صعودی در پیش گرفته است.


گمانه زنی ها حاکی از آن است که این قیمت های نوسانی متاثر از افزایش قیمت دلار ایجاد شده است که برخی کمبود ارز در بازار را عامل اساسی آن می دانند.


با توجه به نوسانات قیمتی معامله در این دوبازار بسیار محدود شده و صرافان حاضر به خرید و فروش تا مشخص شدن وضعیت بازار نیستند و به نوعی می توان گفت معامله در این دو بازار قفل شده است.


امروز در بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 174 هزار ریال افزایش نسبت به یکشنبه گذشته (هفتم آذر ماه)، 11 میلیون و 245 هزار ریال دادوستد کردند.


همچنین برپایه اعلام این اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران تا ظهر امروز، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 150 هزار ریال افزایش قیمت نسبت به یکشنبه گذشته 11 میلیون و 100 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 130 هزار ریال افزایش قیمت، پنج میلیون و 750 هزار ریال و هر ربع سکه با 90 هزار ریال افزایش قیمت، سه میلیون و 50 هزار ریال دادوستد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته