دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 14:51
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد

تعداد سالمندان رها شده در جامعه افزایش یافته است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد سالمندان رها شده در جامعه خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی باید برنامه اصلی خود در سال‌های آینده بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی متمرکز کند.
کد خبر : 13815

به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، علی ربیعی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بهزیستی کشور از خدمات و فعالیت‌های همایون هاشمی در طول 43 ماه در سازمان بهزیستی تقدیر کرد و گفت: دلیل تصمیم برای جابه‌جایی مدیر بهزیستی، چیزی به جز بهبود وضعیت نبوده و حتی به آقای هاشمی پیشنهاد معاونت دادند. همچنین مردم‌داری، وفاداری سازمانی و معرفت دکتر هاشمی طی مدت فعالیت نمایانگر بود و در مجموع عمر کاری دولت و نمایندگان مجلس چهار سال است و فردی که جدید وارد این حوزه می‌شود، روح جدید و اعتماد تازه‌ای در سازمان ایجاد خواهد کرد و با شناختی که از دکتر انوشیروان محسنی بندپی داشتم، گزینه مناسبی برای سازمان بهزیستی بود.


ربیعی با تاکید بر اینکه محسنی بندپی رابطه و همکاری خوبی با دولت و مجلس دارد،‌ افزود: محسنی بندپی توانست طی مدت یک سال فعالیت خود در سازمان بیمه سلامت، هشت میلیون نفر را بیمه کند در حالی که در روزهای اول انتصاب وی در سازمان بیمه سلامت، عده‌ای می‌گفتند ۲۰۰ هزار نفر بیشتر بیمه نخواهند شد. تصمیم ما برای ایجاد تغییر و تحول در بهزیستی، مصلحت معلولان و بهبود وضعیت بوده که امیدواریم با اقدامات جدید و تحولات، وضعیت نیازمندان تحت پوشش بهتر شود.


تمرکز سازمان بهزیستی بر کاهش آسیب های اجتماعی


ربیعی ادامه داد: سازمان بهزیستی باید برنامه اصلی خود در سال‌های آینده بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی متمرکز کند به طوری که زنان بی‌سرپرست، کودکان خیابانی، سالمندان و افرادی که هیچ‌ کس نگران آنها نیست را حمایت و برای بهبود وضعیت آنها، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.


وی با بیان اینکه باید سعی کنیم صدای محرومان خاموش نشود، افزود: در سازمان بهزیستی بایستی در جهت توانمندسازی گروه‌های مختلف تحت پوشش اقدام کرده و نماینده صداهای خاموش باشیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با یادآوری افزایش سالمندان رهاشده در جامعه گفت: در گذشته کودکان را رها می‌کردند اما بر اساس اطلاعات به دست آمده، اخیرا جمع‌آوری سالمندان رها شده، زیاد شده است و بر همین اساس باید فکری اساسی برای این موضوع کرد، در مورد معلولیت‌های ژنتیکی، هم جامعه موثر است و هم مسئولان و تصمیم‌گیران و تنها سه درصد نیاز معلولان و سالمندان، رسیدگی و حمایت است و مساله اصلی آنها، حمایت عاطفی است که باید اقدامات موثری در این خصوص انجام شود.


به گزارش آنا، در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بهزیستی با حضور تعداد زیادی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس، مدیران و معاونان سازمان بیمه سلامت، مدیران و معاونت وزارت رفاه، نمایندگان تشکل‌های خیریه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، رئیس سازمان نظام پزشکی و همچنین مدیران سازمان بهزیستی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته