دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1395 - 08:59

انتخاب پروژه مولتی روتور واحد لاهیجان به عنوان اولین مگاپروژه ملی دانشگاه آزاد اسلامی

پروژه مولتی روتور واحد لاهیجان به عنوان اولین مگاپروژه ملی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد.
کد خبر : 138137

به گزارش خبرنگار آنا، جلسه کنسرسیوم ملی رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر میرزاده و با حضور واحدهای برتر فعال رباتیک کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد و نتایج چهار پروژه کارشناسی شده در جلسات متعدد کنسرسیوم در طول سال گذشته برای تایید ریاست دانشگاه و اجرا به عنوان مگاپروژه دانشگاه آزاد اسلامی در بعد ملی ارائه شد.



چهار پروژه تایید شده؛ ربات‌های کمک بیمارستانی واحد قزوین، ربات‌های توانبخشی و حرکتی واحد قزوین، ربات مولتی روتور با کاربری کشاورزی واحد لاهیجان و ربات آتش‌نشان واحد قزوین هستند.



بعد از ارائه گزارش متخصصان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از بین چهار پروژه، ربات مولتی روتور با قابلیت استفاده در سم و کودپاشی هوایی مزارع و پاشش بذر گیاهی در مناطق آسیب دیده جنگلی یا در مناطقی که دچار حریق هستند را بسیار کاربردی دانست و قابلیت اشتغال‌‌زایی آن در روستاها تحت بستر تشکیل شرکت های کوچک برای رونق کسب و کار در جامعه روستایی را مهم عنوان کرد.


میرزاده کاربرد این ربات برای کمک به احیای آسیب‌های جنگلی را بسیار مناسب، قابل توجه و مهم ارزیابی کرد و خواستار اجرای سریع و عملیاتی شدن موارد مطروحه شد.



مهندس مهدی اعتمادی عضو هیات علمی واحد لاهیجان و رئیس مرکز تحقیقات رباتیک این واحد دانشگاهی در این جلسه به بیان سابقه پنج ساله تلاش، کوشش، ارتقا و بروز رسانی و توانایی‌های منحصر به فرد این دستاورد در مقایسه با نمونه‌های مشابه پرداخته و قابلیت‌های آن در انجام امور سم، کود و بذرپاشی به عنوان یکی از کاربردهای صنعتی در حوزه کشاورزی را تبیین کرد.


دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داود ثمری مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه و دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس واحد قزوین نیز در این جلسه حضور داشتند.



انتهای پیام/

برچسب ها: دکتر میرزاده
ارسال نظر
هلدینگ شایسته