دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1395 - 10:30
در گفت و گو با آنا؛

محمود افشاردوست: آناستازی شروطی دارد که در والیبال دنیا مرسوم نیست/ مربیان باشگاهی هم می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند

دبیرفدراسیون والیبال گفت: فدراسیون تا به حال دوبار با آناستازی مذاکره کرده است اما این مربی علاوه بر دستمزد بسیار بالایی که دارد شرایط عجیب و غریبی هم دارد که در والیبال دنیا غیرمعقول است.
کد خبر : 138117

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره نام‌هایی که این روزها برای هدایت و سرمربیگری تیم ملی والیبال عنوان می شود، گفت: «فدراسیون برای اینکه بعد از لوزانو چه کسی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کند و با آنها وارد مذاکره شود، مدت زیادی تحقیق کرده است و در آخر به به سه گزینه «استویچف» و «مندس» و «آناستازی» رسیدیم.»


وی عنوان کرد: «ما رزومه مربیان زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و با چندین مربی وارد مذاکره شدیم که هر کدام از آنها به دلیل شرط و شروطی که داشتند و همچنین بیشتر تمایل به حضور در تیم های باشگاهی داشتند از بین گزینه های ما خط خوردند.»


افشاردوست در ادامه عنوان کرد: «هدف ما این است که مربی انتخاب کنیم تا 4 سال دیگر سرمربی تیم ملی والیبال باشد و قطعاً تا 4 سال دیگر ترکیب تیم ملی تغییرات زیادی داشته است. بنابراین باید مربی با دانش و قابل اعتمادی باشد.فدراسیون بیشتر روی «آناستازی» و «استویچف» نظر دارد. آناستازی کارنامه خوبی دارد و سروصدایش از دیگران هم بیشتر است، البته قیمتش هم نسبت به مربیان دیگر بالاتر است.»


وی در پاسخ به اینکه «استویچف» و «مندس» مربیان باشگاهی هستند و حضور آنها در تیم ملی تجربه ناموفقی را در برندارد، عنوان کرد: «مربیان مطرح والیبال ایران از نظر عملکرد و مسائل فنی همگی در یک سطح هستند و آن چیزی که یک مربی را از سایر مربیان دیگر متمایز می‌کند توان مدیریتی اوست. من فکر می کنم این دو مربی با توجه به سابقه بسیار خوبی که در امور باشگاهی دارند اگر به عنوان گزینه رسمی تیم ملی والیبال انتخاب شوند می‌توانند به خوبی با بازیکنان تیم ملی والیبال کار کنند و موفقیت کسب کنند.»


افشاردوست همچنین در مورد «آناستازی» اظهار کرد: «ما تا به حال با آناستازی دو بار وارد مذاکره شده‌ایم و هر دو بار هم او شرایط بسیار عجیبی داشت. فدراسیون برای انتخاب مربی تیم ملی یک سقف مالی در نظر گرفته است، بنابراین ما باید بر اساس شرایط مالی به دنبال انتخاب مربی باشیم. یکی از شروط آناستازی این است که آنالیزور، فیزیوتراپ، بدنساز و دو مربی دیگر با خود به ایران بیاورد ضمن اینکه وی خواهان عقد قرارداد طولانی مدت چهارسال بود. که این شروط در دنیای والیبال غیر متعارف است.»


وی عنوان کرد: «از طرف دیگر ما به دنبال این هستیم که در کنار مربی خارجی که هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد مربیان داخلی قرار بگیرند تا از تجربیات آنها استفاده کنند. حضور یک مربی خارجی در ایران نباید باعث شود که مربیان داخلی کنار گذاشته شوند. یکی از تاکیدهای فدراسیون هم این است که مربی که برای هدایت تیم ملی والیبال انتخاب می‌شود باید تا چهار سال دیگر در اختیار ما باشد و با هیچ تیم دیگری قرارداد نبندد.»


افشاردوست در پایان گفت: «به نظرم ما برای انتخاب مربی تیم ملی زمان کافی را در اختیار داریم و قطعا تا آخر امسال سرمربی تیم ملی انتخاب خواهد شد. در حال حاضر همه کشورها درگیر مسابقات باشگاهی خود هستند و باید بهترین انتخاب را داشته باشیم. به نظرم مربی تیم ملی باید فردی باشد که اختلاف سنی زیادی با بازیکنان نداشته باشد.در حال حاضر بازیکنانی که در تیم ملی حضور دارند همگی 27 الی 28 ساله هستند و تا 4 سال دیگر سن آنها به 32 می‌‌رسد بنابراین خواه ناخواه بحث جوانگرایی در تیم ملی مطرح می‌شود و مربی باید انتخاب شود که این نگاه را داشته باشد و جوانگرایی در تیم ملی را در اولویت کارهای خود قرار دهد. البته برای موفقیت در المپیک توکیو نباید به جوانگرایی رو کنیم و به نظرم ترکیب جوانان و باتجربه ها موفقیت والیبال ایران را به وجود می‌آورد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته