دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1395 - 14:12

سخنگوی وزارت کشور: به دنبال انتخابات تمام‌ الکترونیک هستیم/ اخذ مجوزهای امنیتی برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت در انتخابات۹۶

سخنگوی وزارت کشور از اخذ تعدادی از تأییدیه‌های امنیتی مورد نظر شورای نگهبان برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی در انتخابات آتی خبر داد.
کد خبر : 138052

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نامه این وزارتخانه به شورای نگهبان برای اخذ مجوزهای لازم به منظور استفاده از دستگاه‌های احراز هویت و صندوق‌های اخذ رای الکترونیکی در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: پس از برگزاری چندین جلسه مشترک بین کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان گام موثری در تحقق انتخابات تمام الکترونیک برداشته شد که ثمره آن صیانت هرچه بهتر از حق‌الناس خواهد بود.


وی در ادامه افزود: دستگاه‌های احراز هویت رأی‌دهندگان که در اختیار مجری و ناظر قرار می‌گیرد به لحاظ فنی و امنیتی اهمیت بیشتری دارند زیرا این دستگاه‌ها هستند که در یک شبکه به صورت برخط در روز اخذ رای مورد استفاده قرار می‌گیرند.


سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: شورای نگهبان با پیشنهاد وزارت کشور درباره استفاده از این دو دستگاه در انتخابات سال آینده موافقت کرد و این شورا با توجه به بررسی‌هایی که در این زمینه داشته و با اشراف به مزیت‌هایی که این شیوه در جهت دقت و صحت در احراز هویت رای دهندگان دارد اعلام کرد که وزارت کشور می‌تواند از این سازوکار الکترونیکی در تمامی شعبه های اخذ رای استفاده کند.


سامانی تاکید کرد: شورای نگهبان تاییدیه‌های امنیتی را درباره بکارگیری این دستگاه‌ها از وزارت کشور خواسته‌ بود که تاکنون تعدادی از این تاییدیه‌ها را به شورا ارائه کرده‌ایم و مابقی موارد را هم طبق زمان‌بندی که با شورای نگهبان به توافق خواهیم رسید ارائه خواهیم کرد.


وی با بیان اینکه مذاکرات و بحث‌های کارشناسی پیرامون استفاده از صندوق‌های الکترونیکی اخذ رای همچنان بین وزارت کشور و شورای نگهبان ادامه دارد گفت: مذاکرات پیرامون این موضوع همچنان جاری است و انشاءالله بتوانیم با دریافت نظر مثبت این شورا انتخابات سال آینده را به صورت تمام الکترونیک برگزار کنیم.


سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: وزارت کشور موافقت شورای نگهبان مبنی بر استفاده از دستگاه‌های احراز هویت در انتخابات آتی را گامی مثبت و رو به جلو در زمینه انتخابات تمام الکترونیکی می‌داند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته