دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1395 - 13:49

نگرانی اسرائیل از تضعیف داعش و افزایش قدرت ایران در سوریه

یک مسئول اطلاعات ارتش اسرائیل با بیان اینکه گروه داعش ضعیف شده است، گفت شنیدن این خبر اصلا برای ما خوب نیست.
کد خبر : 138037

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه المیادین، ژنرال هرتسی هلیوی، رئیس بخش اطلاعات ارتش اسرائیل درباره پیچیدگی اوضاع و بی‌ثباتی در کرانه باختری در سال آینده به‌دنبال تضعیف شدن جایگاه محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تنش‌های سیاسی داخلی در حکومت فلسطین هشدار داد.


طبق گزارش هاارتص، وی در نشستی پشت درهای بسته گفت سال 2017 سال بی‌ثباتی برای رژیم است چنانکه طرف‌های زیادی وجود دارند که می‌خواهند جایگزین ابو مازن (محمود عباس) شوند و همچنین حماس تمایل دارد به موفقیت‌های خود در مواجهه با عباس ادامه دهد و این موضوعات باعث بروز چالشی جدی در کرانه باختری می‌شود. علاوه بر این، کاهش تعداد عملیات‌ها در 1 ماه اخیر برای بسیاری از فلسطینیان ارزشمند تلقی می‌شود و حقیقت این است که اسرائیل بیشتر وقت خود را صرف جدال با عاملان اجرایی عملیات‌ها کرده و توجهی به افکار عمومی (یهودیان) نداشته است.


وی افزود: «از سوی دیگر جنگ داخلی در سوریه به‌زودی پایان نمی‌یابد و این در حالی است که بعید است در اروپا توافقی بر سر سوریه به دست آید. باوجود این، اکنون فرصت هماهنگی‌ها کاهش یافته است و باید برای حل موضوعات با روسیه و امریکا همکاری کنیم.»


هلیوی تصریح کرد: «گروه داعش ضعیف شده و محدوده تسلطش کاهش یافته است. در مقابل، تضعیف داعش موجب افزایش نفوذ ایران و حزب‌الله بر سوریه شده است و این موضوع اصلا برای اسرائیل خوب نیست.»


پایگاه خبری العهد به‌نقل از ژنرال هرتسی هلیوی نوشت: «رئیس بخش اطلاعات ارتش اسرائیل از برقراری روابط با کشورهایی همچون عربستان و امارات ابراز خوش‌بینی کرد و گفت ما و کشورهای اهل‌سنت منافع مشترکی داریم و این فرصت بزرگی برای اسرائیل در خلال سال‌های آینده است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته