دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طلا در داخل و خارج ایران گران شد

در حالی که اونس جهانی طلا به رقم1200 دلار نزدیک می شود، در بازارهای داخلی نیز شاهد افزایش قیمت سکه و طلا هستیم.
کد خبر : 138025

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ قیمت سکه در یک هفته گذشته با حفظ شیب صعودی روزهای پر نوسانی را پشت سرگذاشت اما در نهایت رشد 14 هزار تومانی قیمت به ثبت رساند.


این در حالی است که در روزهای پایانی ماه صفر همواره شاهد معاملات آرام در بازار طلای داخلی بودهایم اما به نظر میرسد افزایش قیمت اونس جهانی توانسته بر بازار تاثیرگذار باشد و همین امر نوساناتی را بر بازار ایران برجای گذاشته است.


در بازارهای جهانی نیز کاهش ارزش دلار سبب شده تا قیمتها در معاملات طلا یک درصد رشد را به ثبت برسانند و تا مرز 1200 دلار بالا بیایند. اکنون هر اونس طلا در بازار نیویورک با رقم 1195.20 دلار معامله می شود.


افزایش قیمت طلا و کاهش ارزش دلار در حالی رخ داده که در هفته های گذشته به دلیل قدرت گرفتن ارزش دلار،‌هر اونس طلا 7 درصد از ارزش خود را از دست داده بود که کاهش به واسطه برنامه های آمریکا برای رونق اقتصادی در کنار احتمال افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا ایجاد شد.


در واقع هر زمان که دلار ارزش خود را در بازارهای جهانی از دست دهد،‌اقبال سوداگران بازار به سرمایه های مطمئنی همچون طلا بیشتر می شود که این افزایش تقاضا زمینه ساز رشد قیمت در بازارهای جهانی خواهد بود.


به نظر می‌رسد با توجه به این تحولات با پایان یافتن ماه صفر،‌ تحرکات جدیدی را در بازار داخلی ایران شاهد باشیم که به تقویت قیمت سکه و طلا کمک خواهد کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته