دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ثمری تأکید کرد

یکی از فعالیت‌های مثبت دانشگاه آزاد اسلامی در 3 سال اخیر ایجاد کنسرسیوم رباتیک بود

مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه اعضای کنسرسیوم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی با دکتر حمید میرزاده، پروژه‌های ربات‌های بیمارستانی، ربات‌های کشاورز، ربات‌های بازتوانی جسمی و ربات‌های آتش‌نشان را از جمله پروژه‌های در حال مطالعه این کنسرسیوم معرفی کرد.
کد خبر : 138004

دکتر داوود ثمری، مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری در دوره مدیریتی جدید موفقیت‌های زیادی داشت و در حال حاضر 105 شرکت دانش بنیان و 951 واحد و هسته فناور در این دانشگاه فعالیت می‌کنند. یکی از فعالیت‌های مثبت در 3 سال اخیر ایجاد کنسرسیوم رباتیک دانشگاه بود. در حال حاضر 21 واحد دانشگاه و سازمان سما عضو این کنسرسیوم هستند.»


او افزود: «شورای سیاستگذاری، کمیته علمی تخصصی و دبیرخانه کنسرسیوم ارکان کنسرسیوم رباتیک دانشگاه را تشکیل می‌دهند. واحد قزوین با نظر اعضا به مدت یک سال به عنوان دبیرخانه کنسرسیوم انتخاب شد.»


مدیر کل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی، تصمیم‌گیری راجع به پروژه‌های رباتیک پیشنهادی و تصویب بودجه مورد نیاز، انتقال دانشجویان و استادان بین واحدهای عضو به صورت دائم و موقت در راستای پروژه‌ها، نظارت بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و راه‌اندازی آزمایشگاه رباتیک با همکاری سازمان و واحدهای عضو و ... را از جمله اختیارات این کنسرسیوم اعلام کرد.


او ادامه داد: «پروژه‌های در حال مطالعه در کنسرسیوم شامل ربات‌های بیمارستانی، ربات‌های کشاورز، ربات‌های بازتوانی جسمی و ربات‌های آتش نشان است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب