دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 ارديبهشت 1394 - 07:05

خارجی‌ها برای حضور در پتروشیمی ایران صف کشید‌ه‌اند

معاون وزیر نفت گفت: سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال لغو تحریم‌ها هستند تا بتوانند از ظرفیت‌های موجود در صنعت پتروشیمی ایران بهره ببرند.
کد خبر : 13800

عباس شعری مقدم در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، صنعت پتروشیمی کشور از تمامی جهات رشد خواهد کرد، افزود: حذف تحریم‌ها هم در بخش صادرات و هم در بخش تولید و توسعه پتروشیمی موثر خواهد بود و باعث رونق این صنعت ملی خواهد شد.


وی تصریح کرد: در این صورت درهای صادرات جهانی به روی ما گشوده خواهد شد و تبادلات بانکی ما نیز تسهیل می‌شود. از سوی دیگر با رفع موانع موجود در مسیر این صنعت، هزینه‌های حمل‌ونقل و بیمه کاهش خواهد یافت و از این جهت سود و فروش این صنعت افزایش می‌یابد.


مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران صف کشیده‌اند، ادامه داد: سرمایه‌گذاران پشت دروازه‌های ورودی ایران ایستاده‌اند تا درها به روی آنها باز شود و آنها بتوانند از ظرفیت‌های عظیم کشور استفاده کنند.


معاون وزیر نفت با اشاره به مذاکرات انجام شده با دیگر کشورها برای سرمایه‌گذاری در ایران، اظهار کرد: تاکنون با کشورهای هند، آلمان،‌ هلند و حتی ایتالیا مذاکراتی داشته‌ایم و آنها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند. در این بین حتی برخی شرکت‌های نماینده این کشورها، شریک آمریکایی نیز دارند و این امر نشان‌دهنده تمایل آمریکا برای سرمایه‌گذاری در ایران نیز هست.


شعری مقدم در خصوص تمایل شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در ایران نیز تصریح کرد: تاکنون از سوی شرکت‌های انگلیسی پیشنهادی به ما نشده‌ است، ولی ظرفیت برای سرمایه‌گذاری تمام کشورها مهیاست.


وی با ابراز امیدواری نسیت به موفقیت در مذاکرات هسته‌ای، گفت: برداشته شدن تحریم‌ها یکی از راه‌های موفقیت است و همان طور که ما در طول جنگ توانستیم دشمن را شکست بدهیم، در این مسیر نیز موفق خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب