دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا نماینده جشنواره برلین در فرودگاه امام خمینی سوار هواپیما نشد؟

اخبار ضدونقیضی مبتنی بر بازداشت «آنکه لویکه» نماینده جشنواره برلین در فرودگاه امام خمینی(ره) منتشر شده است.
کد خبر : 137913

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، سایت سینماسینما خبر داد خانم لویکه که هرساله برای انتخاب فیلم به ایران می آید به همراه نسخه هایی از چند فیلم سینمایی و در حال خروج از کشور بازداشت شده است.


اما کانال تلگرامی روزنامه سینما نوشته «آنکه لوئیکه» بازداشت نشده و به‌خاطر مشکلى که مترجمش براى خروج از کشور داشته به خواست خودش ایران را ترک نکرده است. بر این اساس ظاهرا نماینده جشنواره برلین گفته منتظر می‌ماند تا وضعیت مترجمش روشن شود.


دقایقی بعد سایت سینماسینما نوشت: «آنکه لویکه که به همراه نوش‌آفرین دستوری کارشناس مشاور انتخاب جشنواره فیلم برلین و مترجم، قصد داشت صبح یکشنبه هفتم آذرماه ایران را به مقصد آلمان ترک کند، موفق به این سفر نشد. دلیل راهی نشدن او با پرواز برلین این بود که قبل از پرواز و در آخرین چک در فرودگاه، پاسپورت دستوری از او گرفته می‌شود و در این وضعیت لویکه نیز تصمیم می‌گیرد سوار هواپیما نشود. بعد از این مرحله چمدان‌های هر دوی آنان مورد بازرسی قرار می‌گیرد. چمدان پر از فیلم لویکه از فیلم‌ها خالی می‌شود و آثاری که او برای بازبینی انتخاب کرده بود، از او گرفته می‌شود. به لویکه گفته شده مشکلی برای ترک ایران ندارد و دوشنبه هشتم آذرماه ایران را ترک خواهد کرد. اما دستوری با وجود آنکه دارای پاسپورت آلمانی است و سال‌هاست به عنوان پزشک در آلمان زندگی می‌کند، فعلا تا زمانی که بررسی‌ها در مورد او صورت بگیرد امکان خروج از ایران ندارد. پاسپورت دستوری در حال حاضر ضبط شده است.»


آنکه لویکه متولد 1962 در دوسلدورف آلمان است و در رشته حقوق در برلین تحصیل کرده است. از سال 1988 تا 1992 در یک رادیوی محلی در یک برنامه فرهنگی مشاکت کرد و پس از آن بدل به یک منتقد سینمایی آزاد شد و در نشریات مختلف و برنامه‌های تلویزیونی قلم زد. از سال 2002 عضو هیأت انتخاب بخش مسابقه و نیز بخش انجمن بین‌المللی فیلم جوان این جشنواره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته