دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رشد 84 واحدی شاخص بورس

سهامداران بورس در هفته پرتعطیلات جاری،‌ رفتاری آرام داشتند که به واسطه آن شاخص بورس تهران در پایان معاملات روز یکشنبه 84 واحد افزایش یابدو به رقم 79 هزار و 625 واحد صعود کند.
کد خبر : 137853

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ معاملات روز یکشنبه نشان از افزایش اغلب شاخص ها در بورس تهران دارد.


در این شرایط شرکتهای بزرگی همچون هلدینگ خلیج فارس،‌ شرکت کشتیرانی و پتروشیمی فناوران بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشتند، از سوی دیگر نمادهای فولاد مبارکه،‌ پالایش نفت اصفهان، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سرمایهگذاری نفت و گاز تامین با تاثیر منفی خود بر شاخص،‌از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند.
در معاملات امروز 779 میلیون و 820 هزار سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 946 میلیارد ریال در 56 هزار و 308 نوبت داد و ستد شد.
بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 29 واحد، شاخص کل (هم وزن) 62 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 49 واحد، شاخص آزاد شناور 23 واحد و شاخص بازار دوم 703 واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول در معاملات امروز، روندی کاهشی داشت به طوری که 31 واحد افت کرد.


شاخص کل بورس برخلاف آبان ماه که به واسطه تحولات بینالمللی و نتایج انتخابات آمریکا، نوسات شدیدی را تجربه کرد، روزهای آرامی را در آذرماه سپری میکند و به نظر میرسد که بازار در انتظار اخبار و تحولات تاثیر گذار است تا مسیر حرکت خود را تعیین کند که از مهمترین آنها در هفته جاری میتوان به نشست اوپک برای کاهش تولید اشاره کرد. در صورت کاهش تولید نفت اوپک و خروج مازاد عرضه نفت از بازار،‌احتمالا شاهد افزایش قیمت سهام شرکت های نفتی و پتروشیمیایی در بورس خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته