دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 13:13

تشکیل زنجیره انسانی شهرداری در روز زمین پاک

مرکز آموزش تخصصی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران به مناسبت روز زمین پاک مصادف با چهارشنبه، 2 اردیبهشت ماه جاری زنجیره انسانی تشکیل خواهد داد.
کد خبر : 13785

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، روز زمین پاک روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کره زمین است. این روز دو بار در سال، یک بار در طول فصل بهار در نیمکره شمالی (۲۰ مارس) و در طول فصل پاییز در نیمکره جنوبی (که فصل بهار آن نیمکره محسوب می‌شود) برگزار می‌شود.


سازمان ملل متحد نیز هر سال در اعتدال بهاری، این روز را جشن می‌گیرد. این رسمی بود که توسط فعال صلح یعنی «جان مک‌کانل»‌ در سال ۱۹۶۹ در اجلاس یونسکو معرفی و توسط سناتور آمریکایی گیلورد نلسون به عنوان یک جلسه آموزشی در مورد محیط زیست بنیان گذاشته شد.


در بسیاری از کشور‌ها روز ۲۲ آوریل همزمان با ۲ اردیبهشت روز زمین است و جوامع بسیاری نیز هفتهٔ زمین را با آغاز روز زمین جشن می‌گیرند و تمام هفته را به فعالیت‌های زیست محیطی اختصاص می‌دهند.


به همین علت مرکز آموزش تخصصی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بر آن شده تا امسال به مناسبت پاسداشت این روز زنجیره‌ای انسانی در یکی از مناطق پرتردد شهر تشکیل دهد.


بر اساس این گزارش، فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای این روز عبارتند از:


- تشکیل زنجیره انسانی از دانش آموزان شرکت‌کننده در طرح و مربیان همراه در مکان و زمان پیش‌بینی شده


- تحویل پلاکاردهای مرتبط با محیط‌زیست و روز زمین پاک به دانش آموزان شرکت کننده


- خواندن همزمان دعای زمین پاک توسط دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح


- اهدای کیسه زباله آبی (مخصوص پسماندهای خشک) و تراکت شعارهای زمین پاک به رهگذران، عابران و شهروندان و درخواست شفاهی دانش‌آموزان ازشهروندان مبنی بر عمل به مقوله تفکیک پسماند‌ها در مبدا برای داشتن زمینی پاک.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته