دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رویدادهای دانشگاهی؛ از حضور دانشگاهیان در مراسم تدفین شهید گمنام تا مسابقات شهر ریاضی در سما

تیم دانشجویان واحد مبارکه در مسابقات قهرمانی بدمینتون دختران دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نایب قهرمان شد.
کد خبر : 137781

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این مسابقات با حضور 35 بدمینتون کار از دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در قالب تیم‌هایی از واحد اصفهان (خوراسگان)، خمینی‌شهر، شهرضا، میمه، دولت‌آباد، مبارکه و سمای خوراسگان به میزبانی واحد میمه برگزار شد که در نهایت در بخش تیمی واحد مبارکه نایب قهرمانی این دوره از مسابقات را از آن خود کرد.


فاطمه ملکی، مایده ایرانپور، محبوبه طاوسیان، شقایق داتلی بیگی به مربیگری مریم اعتمادی اعضای تیم مبارکه را تشکیل دادند.



حضور دانشگاهیان واحد سروستان در مراسم تدفین شهید گمنام


در ایام دهه آخر ماه صفر و رحلت جانسور نبی مکرم اسلام (ص) و امامان معصوم حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) شهرستان سروستان میزبان شهید گمنام بود.


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان همچون خیل عظیم مردم با حضور گسترده در این مراسم یاد و خاطره شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و از ایثارگری و رشادت های رزمندگان حق علیه باطل تجلیل کردند.


این شهید گمنام در گروه توپخانه 56 حضرت یونس(ع) سروستان به خاک سپرده شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان بنا بر موقعیت مناسب جغرافیایی در شمال جاده کمربندی و محل تردد جاده ترانزیت غرب به شرق کشور و وجود مسجد حضرت پیامبر اعظم(ص) در کنار این جاده مدت‌هاست که تقاضای دفن شهدای گمنام را در این واحد دانشگاهی ارسال کرده است که اخیرا با حضور بازرسان ستاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس در این دانشگاه و مکان‌یابی، امید این می‌رود به زودی این دانشگاه میزبان مراسم باشکوه تجلیل و تدفین شهدای گمنام باشد.


برگزاری مسابقات شهر ریاضی در دبیرستان دخترانه سما واحد کرمان


دبیرستان دخترانه سما واحد کرمان در اقدامی نوآورانه با همکاری خانه ریاضیات، مسابقه شهر ریاضی را برگزار کرد.


زینب باغینی‌پور دبیر ریاضی این مدرسه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقای سطح مهارت‌های زندگی دانش آموزان عنوان و تشریح کرد: «در این مسابقه دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا نهم به مدت دو ساعت در سه سطح آسان، متوسط و سخت در قالب تیم های سه نفره به رقابت پرداختند.»


وی افزود: «ابزار امتیازدهی در این مسابقه پول بوده و گروه‌های شرکت کننده در چارچوب مساله مطرح شده برای کسب درآمد بیشتر ایده‌پردازی کردند.»


این مسابقه در سایر مدارس برجسته شهرستان کرمان نیز برگزار خواهد شد و تیم‌های برتر مدارس با هم رقابت خواهند کرد.


جلسه هماهنگی یازدهمین دوره جشنواره منطقه‌ای نماز و نیایش در واحد نور


نشست هماهنگی یازدهمین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای «نماز و نیایش» با موضوع سجاده نور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر صدرالدین متولی رئیس واحد نور با بیان اینکه لازمه رسیدن به توسعه و پیشرفت در دنیا و سعادت در آخرت، اقامه نماز است، گفت: «نماز، نماد یک حاکمیت، یک ذهن پاک و یک جامعه توحیدی و اعتقادی است و برگزاری جشنواره نماز و نیایش به نوعی اعلام این مطلب است که بالا‌ترین هنجار حاکمیت ایران اسلامی، نماز است و آثار تربیتی بسیاری در جامعه دارد.»


یازدهمین جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای نماز و نیایش با عنوان «سجاده نور» در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، فیلم، عکس، شعر، داستان، صنایع دستی، متون نمایشی، فعالیت‌های انتشاراتی با موضوع نماز و نیایش از ۱۴ آذر به مدت دو روز در واحد نور برگزار می‌شود.


نمایه شدن مجله Journal of Optoelectronical Nano Structures در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام


فصلنامه علمی – پژوهشی «Journal of Optoelectronical Nano Structures» از انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به همت معاونت پژوهش و فناوری این واحد در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نمایه شد.


وبسایت مجله jopn.miau.ac.ir و آدرس مجله در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به صورت https://ecc.isc.gov.ir/showJournal/26841 قابل دسترسی است.


بزرگداشت هفته بسیج در واحد کاشمر


به مناسبت بزرگداشت دهه آخر ماه صفر و پاسداشت هفته بسیج آیین معنوی قرائت زیارت عاشورا به همت بسیج کارکنان و اساتید واحد کاشمر در محل مجتمع فرهنگی امام صادق(ع) و در جوار مزار شهدای گمنام برگزار شد.


در این مراسم رئیس اداره فرهنگی اجتماعی این دانشگاه با تجلیل از حضور فعال نیروهای بسیجی در صحنه‏ها و عرصه‏‌های مختلف به بیان شاخص‏های یک بسیجی مسلمان پرداخت.


حجت الاسلام طاهری با استناد به احادیث و روایات یک بسیجی را فردی تاثیر پذیرفته از سیره نبوی و علوی برشمرد و با تاکید بر این مهم که بسیجیان رهرو راه امام خمینی (ره) و تحت فرمان مقام معظم رهبری هستند، گفت: یک بسیجی مسلمان باید در محیط کار و در عرصه فعالیتش درخشش خاصی داشته باشد و رفتار و کردارش برای همه الگو باشد.


وی بر تقویت عنصر بصیرت تاکید کرد. در این مراسم معنوی حاضران بعد از عزاداری برای ایام دهه آخر ماه صفر بر مزار شهدای گمنام حاضر شده و ضمن گلباران کردن مزار شهدا بار دیگر با شهیدان و امام شهیدان تجدید بیعت کردند.


اجرای طرح غربالگری دیابت در واحد تهران مرکزی


طرح غربالگری رایگان دیابت در مجتمع پیامبر اعظم (ص ) واحد تهران مرکزی به اجرا درآمد.


به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی دیابت، معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی با همکاری معاونت پزشکی واحد و دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ستان تهران، طرح غربالگری و ایستگاه سلامت کنترل دیابت شامل کنترل تست قند خون، مشاوره پزشکی، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناسی و سبک زندگی در محل اداره مشاوره، بهداشت و درمان را در محل مجتمع پیامبر اعظم (ص) به اجرا درآمد.


در مدت برگزاری این فوق 580 نفر از استادان، کارکنان و دانشجویان از خدمات غربالگری دیابت، تست قند خون و معاینات پزشکی بهره‌مند شدند.


نشست کمیسیون دانشجویی خمینی‌شهر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد


به مناسبت 16 آذر روز دانشجو و در راستای اتحاد رویه و رونق‌بخشی به برنامه‌های بزرگداشت روز دانشجو، نشست کمیسیون
دانشجویی شهرستان خمینی‌شهر با حضور مسئولان اجرایی و دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر برگزار شد.


رئیس واحد خمینی‌شهر در این نشست گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های آموزشی استاندارد را فراهم کرده و رویکرد اصلی توجه به پژوهش در کنار آموزش است و اهتمام ویژه ای برای توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد.»


دکتر مسعود کثیری تعامل سازنده بین دانشگاه‌ها را ضروری دانست و افزود: «پتانسیل دانشگاه‌ها باید به نحو مطلوب شناسایی و معرفی و در راستای هم افزایی و همگرایی از آن بهره فراوان برد.»


وی شهادت سه نفر از دانشجویان در روز 16 آذر را نقطه عطف مبارزه با استکبار عنوان کرد و گفت: «سیاست کلی نظام توجه خاص به
دانشجویان بعنوان قشر آگاه و بصیر جامعه است و دانشجویان در این روز بر ابراز عقیده خود در جامعه مهر تایید زدند.»


مجتبی راعی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار خمینی‌شهر نیز گفت: «10 دانشگاه با بیش از 30 هزار نفر دانشجو در این شهرستان وجود دارد که به لحاظ امکانات و توانمندی‌های علمی باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه همکاری و مشارکت علمی داشته باشند.»


در ادامه این نشست مسئولان دانشگاه‌ها به بیان دیدگاه‌ها و نظرهای خود درباره هر چه بهتر برگزار شدن برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه‌ها پرداختند.»


برگزاری شب شعر «اشک عاشورا» در واحد صفاشهر


شب شعر اشک عاشورا به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر و با همکاری انجمن ادبی مهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.


شب شعر اشک عاشورا با حضور دانشگاهیان واحد صفاشهر و جمعی از شاعران و اهالی قلم و دوستاران شعر و ادب شهرستان خرم‌بید برگزار شد تا در آخرین روزهای ماه صفر بار دیگر واقعه اندوهگین عاشورا و کربلا را با زبان شعر زنده کنند.


این مراسم که در سالن آمفی تئا‌تر اداره ارشاد صفاشهر برگزار شد، امام جمعه صفاشهر و جمعی از مسئولان و روسای ادارات شهرستان و انجمن‌های فعال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صفاشهر حضور داشتند.


عرب جعفری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صفاشهر از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و در ادامه شاعران حاضر در جلسه شعرخوانی کردند.


مجیدی عضو هیات علمی رشته حقوق واحد صفاشهر اشعاری درباره امام حسین (ع) قرائت کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند


مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) ، شهادت امام رضا (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.


این مراسم به همت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند و همزمان با تقارن هفته بسیج و ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و علی بن موسی الرضا (ع) با حضور دکتر کیوان صائب رئیس واحد پرند، معاونان، مدیران، جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات علامه طباطبایی برگزار شد.


مدیر فرهنگی واحد پرند در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری 28 صفر و شهادت امام رضا (ع) طی سخنانی رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و محبت اهل بیت پیامبر را محور سخنان خود قرار داد و مطالبی درباره خصوصیات و شاخصه های معنوی و فضایل اخلاقی و نبی مکرم اسلام(ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) بیان کرد.


حجت‌الاسلام تقوی با توجه به حضور نیروهای تکفیری و داعشی در عراق و سوریه اظهار کرد: «امروز الگوی بسیج در عالم اسلام برای نجات مسلمین بهترین و موفق ترین الگوست؛ مسلمانان عراق و سوریه با تکیه بر تفکر بسیج مستضعفین که برخاسته از تفکر انقلابی امام (ره) است، توانسته‌اند موفقیت چشم‌گیری را در منطقه رقم بزنند.»


وی با گرامیداشت هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان فعال عرصه علم و دانش بر ضرورت ولایت‌محوری و پاسداری از حریم ولایت در ادامه تفکر بسیجی، افزود: «باید تلاش کنیم تا تفکر و فرهنگ بسیجی هر روز بیشتر در جامعه ترویج پیدا کند.»


اجرای تئاتر مذهبی، مداحی و سینه‌زنی از ویژه برنامه‌های این مراسم بود.


برگزاری مراسم دهه آخر صفر در واحد مرودشت


به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) مراسم سخنرانی و عزاداری در سالن حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، امام جمعه موقت شهرستان مرودشت شخصیت پیامبر اسلام (ص) را یکی از برجسته ترین شخصیت‌های طول تاریخ بشر دانست و گفت: «شخصیت حضرت رسول اکرم (ص) تاثیر بسیار عظیمی در ساختارهای اعتقادی، فکری واجتماعی بخش عظیمی از مردمان کره زمین داشته است.»


حجت‌الاسلام حسین کلانتری افزود: «اخلاق و صفات پسندیده و رفتار جوانمردانه و نیکویی که از پیامبر اسلام (ص) دیده می‌شد همگان را به ستایش و احترام وامی‌دارد و همین امر موجب شده تا خداوند متعال در قرآن ایشان را ستایش کرده و «صاحب خلق عظیم» بداند.»


این مراسم به همت کانون قرآن وعترت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد مرودشت و با همکاری کانون‌های مذهبی امام جواد(ع)، کانون قرآنی المیزان و کانون فرهنگی سبک زندگی برگزار شد.


عطرافشانی گلزار شهدای گمنام مینودشت از سوی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی


دکتر سید محمود میرزایی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت به مناسبت بزرگداشت 4000 شهید استان گلستان و گرامیداشت هفته بسیج، گفت: «برنامه‌های مختلفی به مناسبت این هفته در این دانشگاه برگزار می‌شود که آیین غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدای گمنام به منظور تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و گام نهادن در مسیر حرکت و راه آن‌ها از جمله این برنامه‌هاست.»


جمعی از کارکنان دانشگاه آزاد مینودشت به مناسبت بزرگداشت 4000 شهید استان گلستان به همراه مسئولین بنیاد شهید این شهرستان با حضور در منزل شهیدان والا مقام اسماعیل شهرکی، سیدحسین حمداللهی و عباس محرابی با خانواده های آنان دیدار کردند.


رئیس بنیاد شهید مینودشت در دیدار باخانوده‌های این سه شهید بزرگوار،گفت: «حرکت در راستای آرمان‌های شهدا و امام (ره) مرهون خون شهدا و رشادت‌های جانبازان و آزادگان است.»


محمود تمرتاش افزود: «حس شهادت‌طلبی نعمتی است که ما را از بقیه کشورها متمایز کرده و باید با ارزش نهادن به قشر ایثارگر قدردان این نعمت باشیم.»


وی با بیان اینکه شهدا نباید مظلوم واقع شوند، خاطرنشان کرد: «با برگزاری برنامه‌های مختلف در مناسبت‌های گوناگون از جمله هفته بسیج با ارج نهادن به شهدا، باید کاری کرد تا نام آن ها برای همیشه در تاریخ زنده بماند و این کار به فرموده رهبر معظم انقلاب اجر و ثوابی مانند شهادت دارد.»


برگزاری مسابقات فوتسال درون دانشگاهی واحد جویبار به مناسبت هفته بسیج
به مناسبت هفته بسیج، مسابقات درون دانشگاهی فوتسال بین تیم‌های دانشجویی و کارکنان برگزار شد.


این مسابقات از روز شنبه 6 آذر به مدت دو روز آغاز شد و بازی فینال با حضور دکتر داریوش حمیدی ریاست واحد و اعضای هیات رئیسه برگزار شد. در پایان بازی‌ها تیم منتخب دانشجویی عنوان قهرمانی و تیم کارکنان عنوان نائب قهرمانی را کسب کردند.



برگزاری مراسم عزاداری دهه آخر صفر در واحد جویبار


به مناسبت ایام رحلت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام هشتم شیعیان امام رضا(ع) مراسم سوگواری در مسجد صاحب‌الزمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جویبار برگزار شد.


رئیس اداره اوقاف شهرستان جویبار در این مراسم که با حضور دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد، اعضای هیات رییسه، استادان و کارکنان و جمعی از دانشجویان واحد جویبار برگزار شد، گفت: «خداوند متعال در قرآن پیامبر گرامی اسلام (ص) را ستود و خصوصیات برتری مانند مشورت در کارهای اجتماعی و اخلاق حسنه را از ویژگی‌های ایشان نام برده است. انسان در هر لباسی که باشد باید قطره‌ای از اقیانوس اخلاق حسنه نبوی بهره بگیرد.»


برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در واحد لاهیجان


به مناسبت رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) ویژه برنامه‌ای بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه برگزار گردید. در این مراسم که اساتید ، کارکنان و دانشجویان در آن حضور داشتند ، حجت الاسلام نعمت الله رهنورد مدیر فرهنگی واحد با بیان احادیثی از پیامبر عظیم الشان به جایگاه اخلاق در دین اسلام و در زندگی روزمره اشاره ای کوتاه داشتند، پس از صحبت های ایشان مداح اهل بیت به مداحی و بیان مصائب پرداختند.


پیام تسلیت رئیس واحد اندیمشک به‌مناسبت درگذشت دانشجوی حسابداری


در پیام دکتر امین رضا جمشیدی آمده است: خبر درگذشت دانشجوی رشته حسابداری واحد اندیمشک مرحومه مریم آغاسی زائر کربلای معلی موجب غم و اندوه فراوان دانشگاهیان واحد اندیمشک شد.


این جانب به نمایندگی از خانواده دانشگاه آزاد اسلامی این ضایعه تاسف بار را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض کرده و از درگاه الهی علو درجات برای آن خواهر گرامی و برای سایر بازماندگان صبر و اجر آرزومندم و ان شاالله امام حسین (ع) شفیع همه ما در روز قیامت خواهد بود.


برگزاری مسابقات کتاب خوانی در واحد شهربابک


به گزارش آنا، به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مسابقه کتاب خوانی از کتاب تعلیم و تربیت در اسلام اثراستادشهید مطهری ویژه استادان واعضاء هیات علمی وکتاب آن بیست و سه نفر به نویسندگی احمد یوسف زاده ویژه کارکنان دانشگاه برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب