دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1395 - 11:28

شیخ احمد برای حل بحران یمن به عدن می‌رود

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن، به‌دنبال سفر هیات دولت در تبعید یمن به عدن، راهی این شهر جنوبی این کشور می‌شود تا دور جدیدی از رایزنی‌ها برای حل بحران یمن را آغاز کند.
کد خبر : 137743

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه العربیه، اسماعیل ولد شیخ احمد روز گذشته (شنبه) از برگزاری 3 جلسه با هیات‌های حوثی (جنبش انصارالله) و علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهوری سابق یمن در مسقط، پایتخت عمان خبر داد و گفت که در این جلسات نقشه راه سازمان ملل متحد ازجمله تدابیر امنیتی، برقراری آتش‌بس و شیوه کار کمیته‌های آتش‌بس و هماهنگی بررسی شد.


شیخ احمد در این دیدارها بر لزوم فراهم شدن مقدمات برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن تاکید کرد و گفت روز یکشنبه راهی ریاض و سپس کویت می‌شود تا دور جدیدی از رایزنی‌ها را آغاز کند.


وی همچنین از آمادگی برای دیدار با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری (در تبعید) یمن در عدن و بنا به درخواست شخص منصور هادی خبر داد و گفت دولت در تبعید به نقشه راه، پاسخی داده است.


وی درباره جزئیات این پاسخ چیزی نگفت.


از سوی دیگر عبدالملک مخلافی، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه دولت در تبعید یمن روز گذشته (شنبه) گفت: «شیخ احمد ظرف دو روز آینده به عدن می‌آید تا با عبد ربه منصور هادی دیدار کند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته