دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1395 - 09:47

آمریکا، عامل حمله به مقر حشدالشعبی

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند موشکی که چادر محل تجمع فرماندهان حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) در تل‌عفر را هدف قرار داد، از یک پهپاد آمریکایی شلیک شده بود.
کد خبر : 137714

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع امنیتی عراقی گفت: «موشکی که چادر محل تجمع فرماندهان حشد الشعبی در تل‌عفر را هدف قرار داد، از یک هواپیمای آمریکایی هدایت شونده شلیک شد و این حمله موشکی به‌وسیله ماهواره‌های یک کشور دوست که بر روند عملیات آزادسازی موصل نظارت می‌کند، رصد شد.»


این منبع که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد این کشور دوست، صبح جمعه، 12 ساعت پس از وقوع حمله، به حشد الشعبی اطلاع داد پهپادی که موشکی به سمت مقر عملیات فرودگاه تل‌عفر شلیک کرد، متعلق به آمریکا بود و از یک پایگاه مخفی تابع نیروهای آمریکایی در کردستان به پرواز در آمده بود.


این منبع توضیح داد که حشد الشعبی درباره فاش کردن این اطلاعات احتیاط می‌کند، اما تاکید دارد که این پهپاد متعلق به گروه تروریستی داعش نبوده است.


منبع مزبور به نقل از فرماندهان حشد الشعبی تاکید کرد که تحقیقات همچنان ادامه دارد و به‌زودی نتیجه آن‌ها اعلام خواهد شد. اگر دست داشتن آمریکا در این حمله ثابت شود، حشد الشعبی، پس از اطلاع فرمانده کل نیروهای مسلح از جزئیات نتیجه تحقیقات درباره این حمله موشکی، موضع رسمی خود را اعلام خواهد کرد.


حشد الشعبی پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که چادر محل تجمع فرماندهان در فرودگاه تل‌عفر، شامگاه پنج‌شنبه مورد حمله موشک لیزری از یک هواپیمای هدایت شونده قرار گرفت و مشخص شد که این موشک از سوی داعش شلیک نشده بود و چند دقیقه پس از خروج حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در فاصله یک و نیم متری محل نشست، سقوط کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته