دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1395 - 09:24

قطر: اگر ترامپ از سوریه عقب‌نشینی کند، ما جای آمریکا را می‌گیریم

وزیر امور خارجه قطر بر ادامه حمایت از معارضان سوری با وجود عقب‌نشینی احتمالی رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا از این سیاست تاکید کرد.
کد خبر : 137706

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای آنا به‌نقل از رویترز، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی گفت: «دوحه به تسلیح و تجهیز معارضان سوری ادامه می‌دهد حتی اگر دونالد ترامپ بخواهد به حمایت‌های امریکا (از معارضان) پایان دهد.»


وی افزود: «ما برخلاف ترامپ از سیاست‌های خود نسبت به سوریه عقب‌نشینی نمی‌کنیم.»


وزیر امور خارجه قطر شب گذشته (شنبه) در مصاحبه با رویترز تصریح کرد:‌ «قطر یکجانبه این اقدام را انجام نمی‌دهد و موشک‌ها را در اختیار معارضان سوری قرار می‌دهد تا بتوانند از خودشان در مقابل جنگنده‌های سوریه و روسیه دفاع کنند.»


آل‌ثانی افزود: «باوجود نیاز معارضان سوری به حمایت نظامی، قطر برنامه‌ای برای تجهیزشان به سلاح‌های ضد هوایی ندارد و این نیازمند موافقت گروهی طرف‌های حمایت‌گر از معارضان سوری است.»


دولت قطر از ابتدای بحران سوریه، همواره یکی از حامیان جدی شورشیان علیه بشار اسد بوده است. این کشور به همراه عربستان سعودی و ترکیه از روزهای ابتدایی نبرد در سوریه ادعا کردند که بشار اسد فاقد مشروعیت سیاسی برای حکومت بر سوریه است.


وزیر امور خارجه قطر همچنین با اشاره به نبردهای اخیر در حلب در شمال سوریه گفت: «من مطمئنم حتی اگر نیروهای رژیم، حلب را به کنترل درآورند، شورشیان آن قدر توانایی دارند که آن را پس بگیرند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته