دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 15:09
در گفت‌وگو با آنا

ترقی: اگر وزیر کشور مستندات قانونی درباره پول‌های کثیف دارد به قوه قضائیه ارائه دهد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تأکید کرد که اگر وزیر کشور مستندات قانونی درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات دارد به قوه قضائیه ارائه دهد.
کد خبر : 13767

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اظهارنظر وزیر کشور از استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات و اعلام آمادگی وزیر برای حضور در مجلس و همچنین درخواست شفاهی نمایندگان برای استعماع نظرات رحمانی‌فضلی در این زمینه، گفت: وزیر کشور اگر مستندات یا مصادیقی در این زمینه داشت ارائه می‌داد، با وجود اعلام نکردن این موضوع معلوم است که در حد حدس و گمان است.


وی افزود: اظهارنظر کردن‌های این‌چنینی باعث منحرف شدن افکارعمومی می‌شود، همچنین رئیس مجلس هم ضمن اعلام آمادگی مجلس برای استماع نظرات و مستندات وزیر در این زمینه گفته است که اگر کسی این موارد را دارد به دستگاه قضایی و مقامات ارائه دهد.


عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در پاسخ به این سؤال که شاید وزیر کشور خواسته باب بحث و پیدا کردن راه‌حل در این زمینه را باز کند، تصریح کرد: جای طرح موضوعات این‌چنینی در افکارعمومی نیست، باید در جایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره بحث شود تا راه‌های قانونی برای مقابله با آن مشخص گردد. اکنون مجمع در حال تدوین سیاست‌های کلی انتخابات است از این رو می‌توان جلوگیری از این آسیب را در این سیاست‌ها لحاظ کرد.


ترقی ادامه داد: موضوع پول‌های کثیف، همه منتخبین مردم از رؤسای جمهوری گذشته تا نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری را دربرمی‌گیرد و همه را متهم می‌کند، این امر باعث سلب اعتماد مردم می‌شود و سلب اعتماد مردم هیج نفعی برای کسی ندارد.


وی درباره ضرورت رسیدگی به موضوع استفاده از پول‌های کثیف در آستانه انتخابات خاطرنشان کرد: قطعا این موضوع باید تعیین تلکیف شود، راهکارش هم این است که به دستگاه قضا این فرصت و اختیار داده شود، همچنین باید این اختیار به شورای نگهبان داده شود که در صورت کشف این موضوع در تأیید صلاحیت‌ها آن را لحاظ کند و در قانونگذاری‌ها نیز باید راه‌های جلوگیری و مقابله با ورود پول‌های کثیف به انتخابات در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته