دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه و بزرگداشت هفته پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی:

ثمری: شرکت خدمات تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود

نشست خبری مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه و بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری با حضور دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی‌ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر داوود ثمری مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد و دکتر مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر : 137666

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر داوود ثمری، مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشبرد اهداف نظام علم و فناوری، شرکت خدمات تجاری‌سازی را در کمیته فنی شورای دانش اقتصاد دانش‌بنیان تصویب کرد. این شرکت خدماتی زیرنظر پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی به واحدهای فناور، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند.


او ادامه داد: این شرکت، خدماتی مانند ثبت اختراع، رصد اختراع، ضمانت‌های فناوری، رصد حوزه فناوری، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر و همچنین مشاوره‌هایی را برای آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان از قوانین و مقررات و مشاوره‌هایی برای تجاری‌سازی توسط اقتصاد دانش‌بنیان ارائه خواهد کرد.


ثمری افزود: ما قصد داریم با این شرکت واحدها و هسته‌های فناور برای رشد و تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت کنیم. همچنین این شرکت برای توانمند کردن هسته‌ها می‌توانند گام بزرگی بردارد.


ثمری: یکی از مشکلات هسته‌های فناور و واحدهای فناور، عدم‌آشنایی با قوانین و مقررات در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان است که با توجه به راه‌اندازی این شرکت، این مسائل حل می‌شود

مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی به مشکلات واحدهای فناور اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات هسته‌های فناور و واحدهای فناور، عدم‌آشنایی با قوانین و مقررات در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان است که با توجه به راه‌اندازی این شرکت، این مسائل حل می‌شود. ما قصد داریم در طرح‌های دانش‌بنیان شرکت‌ها همکاری کنیم و برای همین موضوع باید خطر و ریسک را پایین بیاوریم. بنابراین این شرکت‌ها می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند.


او ادامه داد: وظیفه اصلی این شرکت، ارائه خدمات مشاوره‌ای است، اما رفته‌رفته وارد موضوع تجاری‌سازی نیز می‌شود، زیرا این موضوع بسیار مهم است اما در فاز دوم اهداف این شرکت قرار دارد. ما از افراد متخصص علم و فناوری و تجاری‌سازی در این شرکت استفاده می‌کنیم تا بتوانیم ابتدا با ارائه خدمات مشاوره‌ای و در نهایت تجاری‌سازی محصولات از آنها حمایت کنیم.


ثمری افزود: شرکت خدمات تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی مانند مابقی کارگزاران در این زمینه ابتدا به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارائه می‌کند، اما هسته‌ها و واحدهای فناور دیگر نیز می‌توانند با این شرکت همکاری کنند.


مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در پایان تاکید کرد: واحدهای دانشگاه آزاداسلامی برای همکاری با این شرکت اولویت دارند و از خدمات ویژه‌ای بهره‌مند خواهند شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب