دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1395 - 10:02

کوتاه از واحدهای لنگرود، تهران شرق، تهران مرکزی، آزادشهر، رفسنجان، انزلی‎، آباده، بناب، هادیشهر، لاهیجان و سما زاهدان

جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با حضور دکتر احمد شمس سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار شد.
کد خبر : 137660

به گزارش خبرنگار آنا، در این نشست پس از بحث و بررسی و سیاستگذاری در باب اقامه نماز، برگزاری نشست‌ها و مسابقات متنوع فرهنگی ویژه کارکنان، استادان و فرزندانشان با موضوع «نماز» تصویب شد.


برگزاری دو نشست تخصصی با عنوان شیوه‌های دعوت فرزندان به نماز، برگزاری مسابقه کتابخوانی و نقاشی و تهیه اقلام مورد نیاز برای نمازخانه‌های واحد از برنامه‌های مصوب این نشست بود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، معاون دانشجویی و فرهنگی واحد تهران مرکزی و کارشناس ستاد اقامه نماز در این نشست حضور داشتند و به بحث و تبادل نظر درباره برنامه‌ها و راهکارهایی برای هر چه باشکوه برگزار کردن اقامه نماز جماعت در دانشگاه با هدف جذب حداکثری و فرهنگ‌سازی «نماز» پرداختند.


بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از واحد لنگرود


به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به همراه دکتر چگینی رئیس دبیرخانه هیات امنا، دکتر فرخ‌بخت معاون برنامه‌ریزی، دکتر ذوقی خزانه‌دار دانشگاه آزاد استان گیلان برای بازدید و رسیدگی به مسائل مختلف واحد لنگرود در این واحد حضور یافته و از نزدیک مشکلات و مسائل آن را مورد مطالعه و رسیدگی قرار دادند.


دکتر فیروزان سرپرست واحد لنگرود در این بازدید گزارش کاملی از وضعیت واحد ارائه کرد و مسئولان هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان را در جریان وضعیت‌های مختلف مالی و عمرانی این واحد قرار داد.


در این جلسه بحث و تبادل نظر درباره راهکارهای برون رفت از مشکلات مطرح و تصمیماتی اتخاذ شد.


برگزاری انتخابات کانون دانشجویی هلال احمر واحد تهران شرق


انتخابات کانون دانشجویی هلال احمر واحد تهران شرق به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد تهران شرق و با مشارکت جمعیت هلال احمر شهرستان ری با حضور دانشجویان علاقه‌مند در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام کلیج مسئول کانون‌های دانشجویی واحد با اعلام این خبر گفت: «کانون‌های دانشجویی ابزاری برای مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی است. کانون هلال احمر می تواند با ارائه برنامه‌های منظم و جوان پسند در خصوص ارائه کمک‌های اولیه و فوریت‌های درمانی گام موثری را در آشنایی دانشجویان با خدمات درمانی بردارد.»


در این انتخابات پس از رای گیری 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 2 نفر به عنوان عضو علی البدل تعیین شدند. حسین الیاسی، علی رضا کرمی، زهرا و فاطمه امینی و یگانه حیدری به عنوان اعضای اصلی و فاطمه سادات اطیابی و اعظم باقری به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.



کسب استاندارد سطح 2 شاخص‌های ابلاغی از سوی اداره حراست واحد آزادشهر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس اداره حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: «با بررسی‌های به عمل آمده از شاخص‌های ابلاغی در حوزه‌های چهارگانه حفاظت اسناد، حفاظت فیزیکی، حفاظت پرسنلی و حفاظت IT، اداره حراست واحد آزادشهر موفق شد به کسب استانداردهای سطح دو شد.
حسینعلی بذرافشان افزود: «هر ساله با بررسی و ارزیابی‌هایی که از سوی کمیته تخصصی بازرسی حراست کل استان گلستان در محورها و شاخص‌های ابلاغی حراست‌ها انجام می‌شود، کسب استانداردهای یاد شده از سوی حوزه حراست هر یک از سازمان‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.»


بذرافشان اظهار کرد: «اداره حراست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر در زمان تصدی وی از مجموع سطوح سه گانه استانداردها، تاکنون موفق به کسب سطوح 1 و 2 استانداردهای حراستی در سال‌های اخیر شده و امید است تا با اتکال به خداوند متعال و تلاش‌های بی‌وقفه حراستی و با حمایت‌های مدیریت این واحد دانشگاهی و سایر پرسنل زیر مجموعه در آینده‌ای نه چندان دور موفق به کسب آخرین رتبه (استاندارد سطح 3) در این شاخص‌ها شد.»


مسابقات تنیس روی میز دختران دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان


مسابقات تنیس روی میز دانشجویان دختر استان کرمان در واحد رفسنجان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، در بخش تیمی این مسابقات تیم‌های واحد کرمان، رفسنجان و سیرجان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند و در بخش انفرادی نیز مهسا رنجبر از واحد کرمان، شهرزاد فرشاد و راحله وقاری از رفسنجان به ترتیب موفق به کسب مقام‌های اول تا سوم شدند.


در پایان این مسابقات مهسا رنجبر از واحد کرمان و شهرزاد فرشاد و راحله وقاری از رفسنجان به عنوان تیم منتخب استان کرمان به مسابقات کشوری راه یافتند.




برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با محوریت روابط بین فردی در واحد بندر انزلی‎


به گزارش خبرنگار آنا، نخستین جلسه کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با محوریت روابط بین فردی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان مقاطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد این واحد برگزار شد.


این کارگاه با هدف ارتقای سطح آگاهی اجتماعی و فرهنگی دانشجویان برگزار شد و در آن مباحثی نظیر افزایش مهارت‌های بین فردی، افزایش مهارت‌های هوش هیجانی، بهبود سطح کیفی زندگی دانشجویی، کاهش تعارضات بین فردی و ارزیابی و سنجش مهارت‌های بین فردی قبل و بعد از برگزاری کارگاه مطرح شد.


مباحث مطرح شده در این کارگاه آموزشی از سوی دکتر رضا سلطانی شال عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه گیلان و عضو سازمان نظام روان‌شناسی به دانشجویان ارائه شد. پس از اتمام این دوره دانشجویان حاضر در کارگاه گواهینامه رسمی از واحد بندرانزلی دریافت خواهند کرد.


برگزاری کارگاه آموزشی SPSS در واحد آباده


نخستین دوره کارگاه آموزشی تخصصی کوتاه مدت با موضوع SPSS در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده برگزار شد.


معاون پژوهش و فناوری واحد آباده در حاشیه برگزاری این دوره گفت: «این کارگاه آموزشی در راستای برنامه‌های درآمدزایی خارج از شهریه و با شرکت ۲۳ نفر به مدت ۲ روز در کارگاه کامپیو‌تر برگزار شد.»


دکتر مرضیه حیدری گفت: «بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت دیگری نیز در دست اجرا است که در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد.»


دکتر محمد رستم‌پور سرپرست واحد آباده نیز با حضور در این کارگاه از دست‌اندرکاران این دوره قدردانی کرد و گفت: «طرح و تصویب بیش از ۲۰ دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت در کارگروه دوره‌های تخصصی به تصویب رسیده و مراحل اجرای ان در دست اقدام است و ما می‌توانیم با این اقدام گام‌های خوبی در راستای کاهش وابستگی به شهریه برداریم.»


برگزاری سمینار «ترویج علوم نانو و رسوخ فناوری نانو در صنعت» در واحد بناب


هشتمین هفته استانی فناوری نانو به همت ستاد توسعه فناوری نانو کشور، استانداری آذربایجان شرقی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب با شرکت ۱۰۵ نفر از اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان رشته‌های مختلف در محل سالن کنفرانس دانشکده برق و کامپیو‌تر واحد بناب برگزار شد.


دکتر سعید صادقی مدرس ملی ستاد نانو و علیرضا منجزی‌پور کار‌شناس ستاد ملی توسعه فناوری نانو کشور در این سمینار سخنرانی کرده و به معرفی اجمالی از فناوری نانو، کاربرد آن در صنایع مختلف، ارائه چشم‌انداز آینده این علم در شکوفایی و پیشرفت کشور پرداختند.


پیام تبریک هیات رئیسه واحد لاهیجان به مناسبت سالروز راه‌اندازی این واحد دانشگاهی


در متن این پیام آمده است: «هفتم آذرماه یادآور تاسیس یکی از زیبا‌ترین، بزرگ‌ترین و مجهز‌ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در شمال کشور و نشانگر عزم و کوشش بزرگمردانی است که کمر همت بر خدمت بستند و راه را بر مشتاقان علم و دانش گشودند.


با سپاس از همه کسانی که در این زمینه منشاء اثر بوده و به امید آنکه این «باقیات صالحات» موجب نجات و رستگاری دنیوی و اخروی آنان باشد، این روز فرخنده را که ثمره آن بیش از چهل و پنج هزار فارغ‎التحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و در رشته‎هایی با تنوع بسیار می‌‎باشد، گرامی می‌‎داریم.»


برگزاری همایش مشاوره خانواده و قبل از ازدواج در واحد هادیشهر


همایش مشاوره خانواده و قبل از ازدواج به همت معاونت فرهنگی و امور جوانان فرمانداری و با حضور دکتر ساناز کهنموئی مدرس و مشاور خانواده دانشگاه تهران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد هادیشهر برگزار شد.


کهنموئی در این همایش با ارائه اصول و مبانی مشاوره و اقدامات اولیه برای مشاوره خانواده و ازدواج به پرسش و پاسخ با حاضران پرداخت و در پایان جلسه نیز به مشاوره فردی دانشجویان پاسخگو شد.


پخت غذای نذری در دبستان دخترانه سما زاهدان


فرحناز نورا مدیر دبستان دخترانه سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از پخت غذای نذری به مناسبت اربعین حسینی و رحلت جانسوز پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در دبستان دخترانه سما خبر داد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، فرحناز نورا گفت: «نذری تنها مخصوص آیین مقدس اسلام نیست بلکه آنچه از تاریخ برمی‌آید نشان از این سنت در دیگر ادیان الهی نیز هست.»


وی اظهار کرد: «نذرها وسیله‌ای برای وحدت مسلمانان در ابتدای امر و سپس وحدت یکتاپرستان و کفر ستیزان است و نذورات در بین مسلمانان در ایام مختلفی وجود دارد که ماه محرم از ایامی است که نذری‌های زیادی در آن ادا می‌شود؛ آیین نذری دادن به عزاداران امام حسین (ع) سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان و به‌خصوص شیعیان دنیاست که در کشورمان رواج بیشتری دارد و شب و روز تاسوعا و عاشورا و اربعین به اوج خود می‌رسد.»


مدیر دبستان دخترانه سما دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان افزود: «نذری دادن را در جامعه ایران یکی از صور نهادینه برای تبلور جهان‌بینی و نظام اعتقادی شیعه دانست و دادن اطعام و نذری در چند صدسال پیش شیوه‌ی شیعیان برای مقابله با ستم‌های امویه و بنی‌عباس بوده و در حقیقت برای حفظ هویت شیعیان صورت می‌گرفته است.»


در پایان این مراسم،320 عدد غذا که به همت کارکنان دبستان دخترانه سما و خانواده‌های دانش آموزان تهیه‌شده بود توزیع شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته