دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1395 - 15:38

سردار دهقان: آنچه که ادامه حرکت انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند روحیه بسیجی است

وزیر دفاع، گفت: بسیج جریانی مستمر است که همواره بروز و ظهور خود را متناسب با شرایط روز جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد.
کد خبر : 137599

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گردهمایی بزرگ 5 هزار نفری بسیجیان وزارت دفاع طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، به بیان فلسفه وجودی بسیج و جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار کرد: بسیج عبارت است از متن جمهوری اسلامی ایران برای حضور در هر عرصه‌ای که نیاز ملت و اسلام باشد و همچنین برای دفاع از حریم اندیشه، هویت و اسلام؛ بنا بر این تعریف ما همواره نیازمند به وجود بسیج هستیم.


وی با تأکید بر اینکه در هر دولتی که روی کار باشد حضور بسیج امری ضروری است، گفت: همه جامعه ما بسیجی هستند و بسیجی کسی است که دل در گرو ارزش‌ها و آرمان‌های نظام دارد و از آن ایثارگرایانه و بدون هرگونه چشمداشتی دفاع می‌کند.


دهقان اخلاص، ایمان، بصیرت و حضور آگاهانه را بیانگر صفات تعیین کننده بسیجیان دانست و تصریح کرد: بسیج تاکنون در بستری کاملاً تکاملی مسیر خود را طی کرده است.


وی با اشاره به ثمرات حضور بسیج از دوران پیروزی انقلاب تاکنون و ماهیت حضوری آن، گفت: بسیج در دوران پیروزی و استقرار نظام حضور داشت، اما اوج حضور آن در دوران دفاع مقدس قابل مشاهده است. در این دوران با حضور مردم توانستیم جنگ را به نفع خود تغییر دهیم. در جنگ بسیج دوران بلوغ خود را طی کرد. پس از جنگ نیز عرصه‌هایی متفاوت از عرصه‌های نظامی پیش آمد که بسیج در آنها نیز به خوبی توانست عمل کند.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به طرح مسأله شبیخون و تهاجم فرهنگی و همچنین لزوم اقدام و پیشرفت در عرصه‌های علمی و سازندگی و تقویت ساخت نظام در دوران پس از جنگ، ادامه داد: در این عرصه‌ها بسیج کاملاً کوشا حضور یافته است و در همه صحنه‌ها زمینه‌های تعالی نظام و الزامات آن را بر عهده گرفته است.


وی حضور بسیج در عرصه‌های جنگ نرم و فضای مجازی را نیز حضوری آگاهانه و با بصیرت و کوشا عنوان و اظهار کرد: بسیج جریانی مستمر است که همواره بروز و ظهور خود را متناسب با شرایط روز جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد.


دهقان تأکید کرد: بسیج ترجمان انقلاب، عامل تثبیت‌کننده ارزش‌های انقلاب است و بسیجیان نیز حامل، ناقل و بسط‌ دهنده آنها به شمار می‌آیند.


وی با اشاره به وجود بازدارندگی در جمهوری اسلامی و نگرانی دشمنان از این موضوع، اظهار کرد: امروز که ما از بازدارندگی و عامل قدرت ناتمام ملت صحبت می‌کنیم و دشمنان نگران مواجهه با ما هستند و همه دنیا و آنهایی که به دنبال آزادی‌اند از رویکرد بسیج استفاده می‌کنند ناشی از تجربه موفقی است که ملت ایران در طول‌ سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آورده است؛ چرا که زمانی که مردم با یک هدف در یک مسیر حرکت کنند هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.


وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تأکید کرد: در دولت خود را نیازمند روحیه راهبرد بسیج می‌دانیم و معتقدیم آنچه که ادامه حرکت انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند روحیه بسیجی است.


وی همچنین با تأکید بر اینکه تنها داشتن عنوان بسیجی کافی نیست، بلکه آنچه مهم است این است که بسیج اعتقاد، بصیرت،‌ ایمان و عمل خود را ارتقاء دهد، اظهار کرد: امروز ابعاد انتقال فرهنگ بسیجی در جای جای دنیای اسلام قابل مشاهده است. در سوریه، عراق و یمن آنچه که انجام می‌شود ناشی از همین روحیه و باور است و مردم بر اساس این روحیه به صحنه آمده و با شدیدترین جنایات مقابله می‌کنند.


دهقان با بیان اینکه یکی از افتخارات وزارت دفاع برخورداری از روحیه و فرهنگ بسیجی است، تأکید کرد: بسیاری از کارها و مسائلی که در دهه‌های گذشته روی زمین باقی مانده بود با اتکا به روحیه بسیجی طی سه سال اخیر انجام شد. این رویکرد باید در همه عرصه‌های دیگر از جمله مباحث اقتصادی نیز مورد توجه و تأکید قرار بگیرد.


وی در پایان با تأکید بر اینکه برون‌رفت در مباحث اقتصادی و مشکلات اقتصادی تنها با پناه بردن به فرهنگ بسیج امکان‌پذیر است،‌ گفت: اگر در همه زمینه‌ها به رویکرد بسیجی تکیه کنیم می‌توانیم مشکلات را از مسیر برداریم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته