دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1395 - 08:55
عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با آنا:

وتو کردن تصمیم شورای تأمین احساس حاکمیت جزیره‌ای را به وجود می‌آورد/ منع سخنرانی مطهری یعنی برای دیگران هیچ فرصتی نیست

یک عضو فراکسیون امید گفت: اینکه جلسه شورای تأمین را برگزار نکنند و یا تصمیم این شورا را وتو کنند، خلاف قانون اساسی است و موجب ایجاد احساس حاکمیت جزیره‌ای در کشور می‌شود.
کد خبر : 137573

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لغو سخنرانی نائب رئیس مجلس در مشهد اظهار کرد: شورای تأمین و شوراهای فرابخشی وقتی تشکیل می‌شود، باید همه قوا و بخش‌ها از آن مجموعه فرابخشی تبعیت کنند.


وی ادامه داد: در شورای تأمین هم، قوه قضاییه و دستگاه‌های انتظامی و امنیتی حضور دارند. اگر دستگاه قضایی تشخیص خاصی دارد باید آن جا مطرح کند.


عضو فراکسیون امید افزود: اما اینکه جلسه شورای تأمین را برگزار نکنند و یا تصمیم این شورا را وتو کنند، خلاف قانون اساسی است و موجب احساس حاکمیت جزیره‌ای در کشور می‌شود که به نفع نظام جمهوری اسلامی، قوا و سایر نهادها نیست.


مازنی تصریح کرد: درباره لغو سخنرانی‌ها، رؤسای قوا باید با همدیگر تعامل بیشتری داشته باشند و اینگونه مسائلی را که در رده‌های پایین اتفاق می‌افتد مدیریت کنند. در صورت لزوم می‌توانند از شورای عالی امنیت ملی که نمایندگان همه دستگاه‌ها در آن حضور دارند و مقام مظعم رهبری هم بر آن نظارت دارد مسائل را مدیریت کنند. مجلس شورای اسلامی هم می‌تواند به عنوان مرجعی که نمایندگان مردم در آن حضور دارند، به دو قوه برای تصمیم‌گیری انسجام‌بخش کمک کند.


وی افزود: من معتقدم که صرفا لغو سخنرانی مطهری مطرح نیست. ایشان یک نمونه بارز است. وی فرزند یک شهید شاخص در نظام جمهوری است. مطهری هم نماینده مجلس و هم نائب رئیس مجلس است و قبل از آنکه اصلاح‌طلب باشد، سابقه اصولگرایی دارد. وقتی مانع سخنرانی ایشان برای روز اربعین می‌شوند، برای دیگران هیچ فرصت اظهارنظری نیست.


نماینده تهران در مجلس گفت: به نظر من آقای رئیس‌جمهوری باید درباره لغو سایر سخنرانی‌ها از جمله سخنرانی آقایان فاضل میبدی در مراغه و زیباکلام در قزوین چاره‌اندیشی کنند و تذکر بدهند. رئیس‌جمهوری باید پیشگیری کنند و در صورت اتفاق این مسائل، با آن مقابله کنند. اصل مسأله باید به نحوی مدیریت شود که در یک فضای آزاد هرکسی که نظری دارد و نظرش خلاف منافع ملی و امنیت ملی نیست، بتواند آن را بیان کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته