دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

رضا غیاثی: اخراج انصاری اشتباه، اما اخراج ده‌خسوس کاملا درست بود/ برخی از کارشناسان داوری به مردم اطلاعات غلط می‌دهند

کارشناس داوری گفت: متاسفانه برخی از همکاران ما با اطلاعات غلط در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شوند و کارشناسی‌های آنها بدآموزی دارد.
کد خبر : 137561

رضا غیاثی کارشناس داوری در مورد داوری این هفته مسابقات لیگ برتر به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «من در این هفته فقط دو بازی را دیدم و آن دو بازی هم بازی‌های استقلال و گسترش فولاد و پرسپولیس مقابل پیکان بود. در بازی پرسپولیس مقابل پیکان داور روی چند صحنه به اشتباه سوت زد اما در بازی استقلال داور بازی در حد یک داور درجه یک اروپایی قضاوت کرد.»


وی ادامه داد: «در بازی پرسپولیس در صحنه اخراج انصاری، باید به تصمیم کمک داور احترام گذاشت چون تصویر واضح مشخص نیست اما در صحنه اول که داور به مدافع پرسپولیس کارت داد اصلا این بازیکن خطا نکرد و بازیکن دیگری مرتکب خطا شد و کارت زرد اول انصاری اشتباه بود. در بازی استقلال هم مهمترین صحنه بازی اخراج دروازه‌بان گسترش بود که تصمیم داور در این صحنه کاملا درست بود و ده خسوس در خروجش از دروازه بی‌احتیاطی کرد و باید اخراج می‌شد.»


غیاثی در رابطه با کارشناسی بعضی از کارشناسان داوری در برنامه های تلویزیونی بیان کرد: «متاسفانه برخی از همکاران ما با اطلاعات غلط در برنامه‌های تلویزیونی حاضر می‌شوند و کارشناسی‌های آنها بدآموزی دارد. طرف بدون آنکه اطلاعی از کتاب قانون داشته باشد در برنامه زنده تلویزیونی تصاویر را کارشناسی می‌کند و اطلاعات غلط به مردم می‌‌دهد.»


وی افزود: «برخی از کارشناسان داوری به جای اینکه عملکرد داور را تحلیل و نقد کنند به دنبال آن هستند تا همکاران خودشان را نقد کنند و این اصلا برای داوری ما خوب نیست. پیشکسوتان داوری برای دل مردم کارشناسی می‌کنند و دنبال هیچ منافعی نیستند. ما حتی در برنامه‌های تلویزیونی که برای کارشناسی داوری حاضر می‌شویم پولی نمی‌گیریم و کرایه ماشین را هم خودمان می‌دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب