دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1395 - 14:32

دی‌میستورا: شکست داعش مستلزم راه حل سیاسی است

فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه با رد خبر تصمیمش برای کناره‌گیری اعلام کرد که اتحادیه اروپا و بانک جهانی آماده کمک به بازسازی سوریه هستند.
کد خبر : 137555

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، استفان دی‌میستورا در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات گفت که قصد استعفا از پستش را ندارد و اخبار منتشر شده در این باره درست نیست.


وی پیش‌بینی کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تا زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب در ژانویه (بهمن) به تلاش‌ها و همکاری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای کاهش خشونت در سوریه و افزایش کمک‌های انسانی ادامه دهد.


وی گفت: «مبارزه با داعش چه با همکاری روسیه و چه طرف دیگر کاری درست است چرا که همگان قربانی احتمالی داعش هستند اما در حقیقت شکست داعش تنها یک ائتلاف نظامی نمی‌طلبد بلکه راهکار فراگیر سیاسی را می‌طلبد. داعش از ناخرسندی و به حاشیه رانده شدن برخی گروه‌ها از جمله سنی‌هایی که احساس می‌کنند در عراق و حتی بیشتر در سوریه به حاشیه رانده می‌شوند، بهره‌برداری می‌کند.»


دی‌میستورا گفت: «در صورتی که روند سیاسی درستی در سوریه آغاز شود که به مشارکت سیاسی و تشکیل دولتی گسترده بینجامد، اتحادیه اروپا و بانک جهانی آماده کمک به بازسازی سوریه هستند.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته