دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1395 - 13:53
در گفت و گو با آنا مطرح شد؛

خداحافظی فدراسیون والیبال با لوزانو؛ برناردو رزنده گزینه هدایت تیم ملی والیبال

محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال از مذاکره فدراسیون با گزینه های مربیگری تیم ملی والیبال خبر داد.
کد خبر : 137521

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از کسب عنوان پنجمی تیم ملی والیبال در المپیک ریو قرارداد «رائول لوزانو» سرمربی آرژانتینی با تیم ملی ایران به اتمام رسید و این مربی راهی کشورش شد. لوزانو در مدت زمان کوتاهی به تیم ملی والیبال ملحق شد و در این مدت هم توانست اهداف فدراسیون که در وهله اول کسب جواز صعود به المپیک و در مرحله بعد صعود به جمع هشت تیم بود را محقق کند اما با این شرایط این مربی هیچ زمانی مورد تایید قاطعانه فدراسیون والیبال قرار نگرفت و مسئولان فدراسیون معتقدند او نتوانست از همه پتانسیل تیم ملی والیبال در المپیک ریو استفاده کند.


محمود افشاردوست دبیر فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره آخرین تصمیم فدراسیون مبنی بر انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال گفت:« جلسه آخر بررسی عملکرد لوزانو با حضور پیشکسوتان برگزار شد و در آخر تصمیم گیری نهایی به جلسه هیات رئیسه فدراسیون والیبال که عصر امروز ساعت 17:00 برگزار می شود موکول شد و قرار است تکلیف نهایی سرمربی تیم ملی مشخص شود.»


وی ادامه داد: «در این مدت ما بیکار ننشستیم و با مربیان دیگر هم مذاکره کردیم. برناردو رزنده یکی از گزینه‌های فدراسیون برای مربیگری تیم ملی ایران است. البته مذاکره با مربیان دیگر به معنی حذف کامل لوزانو نیست چرا که او هم جزو مربیان پیشنهادی است و باید ببینم آقایان در جلسه امروز عصر چه تصمیمی خواهند گرفت.»


دبیر فدراسیون والیبال تاکید کرد: «مربی بعدی تیم ملی ایران قطعا خارجی است و ما به دنبال کسی هستیم که تا پایان المپیک ٢٠٢٠ با او قرارداد ببندیم. اولویت اصلی فدراسیون این است که مربی انتخاب کند که توانایی مدیریتی بالایی داشته باشد و بتواند نظم و انضباط را در تیم ملی برقرارکند.»


افشاردوست همچنین در مورد دستمزد لوزانو گفت: «نمی توانم به صورت علنی دستمزد مربیان را اعلام کنم و مجوز آن را هم از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ندارم اما به طور کلی مربیان والیبال مانند مربیان دیگر رشته ها مانند فوتبال گران نیستند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته