دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با آنا؛

نماینده ایران منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دهد/ کفاشیان در AFC نتوانست اثرگذار باشد

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: چرا ما روی افرادی سرمایه‌گذاری می‌کنیم که اثربخشی لازم را در میادین بین‌المللی برای ورزش ایران ندارند.
کد خبر : 137436

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال تصمیم دارد تا برای شورای اجرایی خود اعضای جدیدی را انتحاب کند. اعضایی که به نمایندگی از کشورهای مختلف برای حضور در این شورا در انتخابات شرکت می‌کنند. در این بین فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته علی کفاشیان را به‌عنوان نماینده خود معرفی کند و این درحالی است که چنین انتخابی سوالات زیادی را برای علاقه مندان به فوتبال ایجاد کرده است چرا که کفاشیان در AFC نتوانست آن اثرگذاری که انتظار می‌رفت را داشته باشد و در بزنگاه‌‌های مهمی نظیر انتخاب برترین‌های آسیا و یا بازی تیم ملی در مالزی فوتبال ایران ضرر کرد.


در همین رابطه امیر واعظ آشتیانی به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «ما برای معرفی نماینده خود به فیفا باید از دو نگاه مدیریتی به این مسئله نگاه کنیم. کفاشیان هشت سال رئیس فدراسیون فوتبال ما بوده است. او با مسئولان و برخی عوامل فیفا و AFC روابطی را برقرار کرده است و می‌تواند این شانس را داشته باشد که در شورای فیفا انتخاب شود اما یک نگاه که خود من به آن توجه دارم این است که برخی افرادی که در عرصه ورزش کرسی بین‌المللی دارند بیشتر دنبال منافع خود هستند تا منافع ملی.»


وی ادامه داد: «افرادی که منافع خود را به منافع ملی ترجیح می دهند در مواقع ضروری به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که جایگاه آنها برای حضور در دوره‌های بعدی حفظ شود. در حقیقت آنها برای آنکه باز هم رای داشته باشند نظراتی می‌دهند که به سود ورزش ما نیست و نمی‌خواهند خدشه‌ای به اعتبار شخصی‌شان وارد شود. از این نمونه‌ها در ورزش زیاد داشته‌ایم‌ که مهم‌ترین آن بازی در سرمبان مالزی با سوریه بود. ما مقابل سوریه در زمین باتلاقی بازی کردیم و حالا قرار است سوریه باازبکستان در ورزشگاهی بازی کند که به مراتب زمین بهتر از سرمبان دارد.»


مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: «نگاه بعدی که وجود دارد در مواقعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که عنوان می‌شود اهل یک رشته ورزشی باید در آن رشته باشد چون زوایای کار را به خوبی می‌شناسد و بهتر می‌تواند کار را جلو ببرد. ما نمی‌توانیم غیر از کفاشیان یا کسی که در فوتبال بوده را در انتخابات شورای اجرایی فیفا نامزد کنیم. فارغ از موفق بودن یا نبودن آن نماینده که از جامعه فوتبال است این موضوع بهانه خوبی شده تا افرادی انتخاب شوند که صلاحیت کاری در خیلی موارد را ندارند.»


وی ادامه داد: «ما می‌توانیم کفاشیان یا فرد دیگری را انتخاب کنیم ولی باید آن فرد اثربخشی خوبی داشته باشد و پیش از این کارنامه موفقی را از خود به جا گذاشته باشد. وقتی اثربخشی لازم صورت نگرفته است،‌چرا ما دوباره روی آن فرد سرمایه گذاری کنیم. سرمایه‌گذاری ما باید روی فردی باشد که تاثیر لازم را برای ایران در عرصه‌های بین‌المللی داشته باشد. اگر کاری غیر از این صورت بگیرد به فوتبال خودمان لطمه زده‌ایم.»


واعظ آشتیانی یادآور شد: «متاسفانه ما در فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از فدراسیون‌های خود نتوانستیم نیروهای کارآمد و اثربخش داشته باشیم. ورزش ما نیاز به افرادی دارد که وفادار باشند و البته که میدان از آنها گرفته شده است. به نظرم این کار از پیش تعیین شده است. با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای نگذاشتند تا امروز نیروهای کارآمد به ورزش ایران خدمت کنند و برای همین هم میدان ورزش ایران تهی از کسانی است که می‌توانند از منافع ورزش ایران دفاع کنند.»


او تاکید کرد: «وقتی میدان خالی از افراد لایق و توانمند باشد فضای کار به افراد ناتوان می‌رسد و به طور حتم در میان ناتوان‌ها کسانی که توانمندی بیشتری دارند بهتر می‌توانند کار کنند. باید وزارت ورزش اهتمام بیشتری برای تربیت نیروهای وفادار داشته باشد و فضایی حاصل کند که عده‌ای در فدراسیون‌های مختلف با آوردن افراد متوسط و غیر اثربخش مانع رشد ورزش ایران در میادین مختلف نشوند. بالاخره ما باید بتوانیم در میادین بین‌المللی حق خود را بگیریم و این موضوع نیاز به حضور افرادی است که منافع ملی برایشان اهمیت بیشتری از منافع شخصی‌شان داشته باشد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته