دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1395 - 10:33

ائتلاف آمریکا از پشت به حشد الشعبی خنجر زد

فرماندهان حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) گفتند که ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا پنج‌شنبه گذشته محل تجمع آن‌ها در فرودگاه تل‌عفر را هدف قرار دادند.
کد خبر : 137419

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از وب‌سایت شبکه الجزیره، فرماندهان حشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) گفتند: «حمله به محل تجمع حشد زمانی انجام شد که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق پس از بازدید از نیروها، از آنجا رفته بود. به‌دنبال این حمله چندین نفر زخمی شدند.»


در بیانیه فرماندهی حشد الشعبی آمده است‌: «حمله موشکی پنج‌شنبه شب چادر محل تجمع فرماندهان حشد را در نزدیکی فرودگاه تل‌عفر هدف قرار داد که به زخمی شدن چند نفر منجر شد.»


این بیانیه می‌افزاید: «کمیته تحقیق درباره این حمله موشکی تشکیل شده است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که موشک‌‌های مختلف از سوی تروریست‌های داعش شلیک نشده بود. این موشک‌ها با لیزر و به‌وسیله جنگنده در یک و نیم متری چادر فرماندهان حشد الشعبی سقوط کرد و این در حالی است که در آن زمان فقط هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی مشغول پرواز در آسمان تل‌عفر بودند.»


حشد الشعبی در این بیانیه خواستار ارائه توضیح از سوی ائتلاف بین‌المللی درباره این حادثه شده و گفته است، آسمان موصل در بخش غربی به‌طور کامل در کنترل ائتلاف بین‌المللی قرار دارد و جنگنده‌های ائتلاف از زمان آغاز عملیات آزادسازی موصل، تحرکات نیروهای حشد الشعبی و ارتش عراق را به دقت رصد می‌کنند.


حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق عصر پنج‌شنبه از فرودگاه تل‌عفر بازدید و سلسله جلساتی با فرماندهان نظامی حشد الشعبی برگزار کرد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته