دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دو خبر؛

بررسی و نقد کتاب «امکان دیگرگزینی» در واحد مشهد

رونمایی ، بررسی و نقد کتاب «امکان دیگرگزینی» در دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.
کد خبر : 137359

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، نشست رونمایی، بررسی و نقد کتاب «امکان دیگرگزینی» اثر تامس نیگل، با حضور استاد مصطفی ملکیان و مترجم کتاب، دکتر جواد حیدری به همت انجمن دانشجویان ترقی‌خواه دانشکده حقوق، علوم سیاسی و زبان‌های خارجه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در سالن آمفی تئاتر این دانشکده برگزار شد.


حیدری، دکترای فلسفه سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه شاهد و مترجم کتاب در این نشست، متنی را درباره جایگاه، ویژگی‌ها و اهمیت تامس نیگل و مدعیات او در کتاب «امکان دیگرگزینی» قرائت کرد.



در ادامه این نشست ملکیان به تشریح تبیین اندیشه‌های اصلی نیگل پرداخت و گفت: «زندگی آرمانی و مطلوب از نظر فیلسوفان و عارفان مهمترین مساله بوده است.»


وی یکی از مولفه‌های زندگی آرمانی را زندگی اخلاقی دانست و بابیان اینکه طبیعت ما آدمیان طبیعت اخلاقی است، افزود: «پس اخلاقی بودن فقط در دگر گزینی معنی دارد.»


ملکیان گفت: «در کتاب امکان دیگرگزینی اهتمام نیگل به این است که نشان بدهد کاملاً در وسع آدمی هست که دیگرگزین هم باشد.»


وی با ارائه توضیحات مبسوطی درباره اندیشه‌های نیگل در مورد امکان دیگر گزینی، به سئوالات مطرح شده از سوی حضار پاسخ گفت.


دانشجویان خوابگاه‌های واحد مشهد مهمان امام رضا(ع) شدند


به گزارش خبرنگار آنا، 600 نفر از دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه‌های امامیه، یاس، گلبهار، ناظران و مریم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد با دریافت ژتون غذای متبرک، میهمان سفره پر برکت حضرت ثامن الحجج (ع) در مهمانسرای حضرت شدند.


به گفته مدیر کل امور دانشجویی واحد مشهد، این برنامه برای نخستین‌بار در سطح خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه انجام شده است، با پیگیری‌ مسول اداره خوابگاه‌های دانشجویی واحد مشهد با مسئولان آستان قدس رضوی، دانشجویان در 6 گروه 100 نفره به مهمانسرای حضرت دعوت شدند.


علی اکبر بوری با بیان اینکه بسیاری از زائرانی که به مشهد مقدس و حرم امام رضا (ع) مشرف می شوند آرزو دارند میهمان سفره حضرت باشند، گفت: «این میهمانی به عنوان خاطره‌ دلنشین دوران تحصیل و اقامت دانشجویان شهرستانی در مشهد در یاد آنان خواهد ماند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته