دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1395 - 11:55

کوتاه از واحدهای لاهیجان،خرمشهر، بیضا، شوشتر و سما زاهدان

حلقه صاحلین به مناسبت هفته بسیج با سخنرانی امام جمعه سیاهکل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان و با حضور جمعی از استادان و کارمندان عضو بسیج  این واحد برگزار شد.
کد خبر : 137203

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت السلام محمدرضا شکسته دل در نشست حلقه صالحین واحد لاهیجان، گفت: «اربعین نقش کلیدی و محوری در اسلام دارد و در قرآن کریم دارای سند است و همان‌طور عقل انسان در سن چهل سالگی به بلوغ و کمال می‌رسد، بلوغ دینی جامعه دین باوران در اربعین شکوفا می‌شود.»


امام جمعه سیاهکل اربعین حسینی (ع) را به صورت موجی تعبیر کرد که می‌تواند جهان را درنوردد.


وی دین اسلام را دین آزادگی و حریت عنوان کرد و افزود: «مذاهب و دینداری که امام حسین (ع) تبین کردند بر اساس این محور که به صورت نماد کربلا در آمده است که امام فرمودند «اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید» شروع انقلاب روحی در انسان را روز عاشورا و اوج آن در اربعین حسینی است که صورت الطاف الهی ایجاد می‌شود.


برگزاری کارگاه آشنایی با قوانین، مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی


کارگاه آشنایی با قوانین، مقررات و آِیین نامه‌های آموزشی ویژه مدیران دانشکده و گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از یکم تا سوم آذر برگزار شد.


در این کارگاه سه روزه دکتر مجید عاشوری معاون آموزشی واحد به تشریح قوانین و مقررات آموزشی با هدف بالا رفتن اطلاعات مدیران آموزشی و هماهنگ سازی تصمیمات پرداخت.





برگزاری اختتامیه دومین سوگواره عاشورایی به میزبانی واحد شوشتر
مراسم اختتامیه دومین سوگواره تعزیه و آئین‌های عاشورایی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به میزبانی واحد شوشتر برگزار شد.
در این مراسم بیانیه هیات داوران از سوی یکی از اعضا قرائت و نفرات برتر این دوره سوگواره با اهدای جوایز معرفی شدند.
این سوگواره که با هدف شناساندن سبک زندگی امام حسین (ع) و جنبه‌های معنوی واقعه عاشورا در سه بخش صحنه‌ای، میدانی و نقالی به مدت سه روز برگزار شد با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.
در این آیین دکتر شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، دکتر سروش زرین‌آبادی رئیس دبیرخانه هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان، دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت‌الاسلام جوانمردزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خوزستان، جعفر دهقان بازیگر سینما و تئاتر و جمعی از هنرمندان و مسئولان شهرستان حضور داشتند.


مسابقه نقاشی فرزندان کارکنان و استادان واحد بین‌المللی خرمشهر با موضوع «کتاب و کتابخوانی»


به مناسبت هفته کتابخوانی مسابقه بزرگ نقاشی با موضوع «کتاب و کتابخوانی» با حضور فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر خلیج فارس برگزار شد.


این مسابقه به همت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی خرمشهر خلیج فارس با حضور حدود 30 نفر از فرزندان کارکنان و استادان در کتابخانه این واحد برگزار شد.


سید حسین آل عمران نژاد معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه بین المللی خرمشهر خلیج فارس در حاشیه این مسابقه، با اشاره به استقبال خوب فرزندان کارکنان و استاتید واحد از مسابقه نقاشی با عنوان کتاب ، اظهار کرد: «این مسابقه هدف تشویق و ایجاد انگیزه در کودکان کارمندان عزیز و اساتید گرامی جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.»


وی خاطر نشان کرد : «ترویج فرهنگ کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و منطقی است که با ارایه راهکارها صحیح ، فرهنگ کتابخوانی را در جامعه عملی ساخته و انشالله به تداوم این فرهنگ در جامعه بینجامیم.»


در پایان به فرزندان کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی خرمشهر خلیج فارس هدایایی به مرسم یادبود تقدیم شد.


نمایشگاه کتاب واحد بین‌المللی خرمشهر خلیج فارس


معان مالی و اداری واحد بین‌المللی خرمشهر خلیج فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب این واحد با بیان اینکه دانشگاه باید عادت کتابخوانی را در دانشجویان و جوانان خود بوجود بیاورد، گفت: «استادان دانشگاه که نقش مهمی در تعلیم و تربیت دانشجویان ایفا می‌کند، باید با آموزش کافی دانشجویان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا و آنان را به کتاب خواندن علاقه‌مند کنند.»


دکتر احسان عباسپور نمایشگاه کتاب را بستری برای تشویق دانشجویان به مطالعه کتاب دانست و گفت: «کتاب آینه تمام نما از تجربه‌ها، آموخته‌ها، دانستنی‌ها و علوم مختلف است که دیگران با رنج فراوان بر صفحه ماندگار آن به جا گذاشته و چون هدیه‌ای گران‌بها به دست ما رسانده‌اند. این برگ‌‌های سرشار از دانش نه به سادگی که گاه با تلاشی به گستره عمر یک دانشمند در پی هم آمده‌اند و به آسانی در دست ما قرار گرفته‌اند. پس جا دارد که این تلاش‌ها را ارج نهیم و قدر کتاب را بدانیم.»


وی افزود: «بی شک کشوری که در آن فضای مطالعه، پژوهش و تحقیق، به شکل خوب و منطقی فراهم باشد کمتر از فرهنگ و القائات بیگانه تاثیر می‌پذیرد تا جامعه‌ای که از فرهنگ مطالعه و تحقیق به دور است.»


این مسئول دانشگاهی ادامه داد: «باید ضرورت مطالعه در زندگی‌مان را باور کنیم و سعی کنیم عادت به مطالعه را از کودکی در فرزندانمان نهادینه کنیم. بهترین راه ارتقای مطالعه در جامعه ایجاد بسترهای لازم کتابخوانی از دوران خردسالی است و اگر زیربنا اساسی باشد، علاقه به مطالعه در سنین بزرگسالی بیشتر خواهد بود.»


وی از تلاش امور پژوهشی واحد بین‌المللی خرمشهر خلیج فارس برای برگزاری این نمایشگاه، مسابقه کتابخوانی ویژه استادان و کارکنان واحد و برگزاری مسابقه نقاشی ویژه فرزندان استادان و کارکنان قدردانی کرد.


نواخته شدن زنگ هفته کتاب و کتاب‌خوانی در دبستان دخترانه سما زاهدان


زنگ نمادین هفته کتاب و کتاب‌خوانی هم‌زمان با سراسر کشور روز دوشنبه در دبستان دخترانه سما به صدا درآمد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مدیر دبستان دخترانه سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در آیین نواختن زنگ هفته کتاب و کتاب‌خوانی هم‌زمان با آغاز هفته، گفت: «سرآغاز علم و دانایی با خواندن شروع می‌شود. خواندن دریچه ورود به دانش است و باید هفته کتاب و کتاب‌خوانی را به‌درستی به دانش‌آموزان معرفی کرد و آن‌ها را تشویق به مطالعه کرد.»


فرحناز نورا ادامه داد: «با وجود اینکه در دنیای امروز کتاب‌خوانی به شیوه‌های الکترونیک گسترش‌یافته اما هیچ‌کدام از روش‌ها جایگزین خواندن کتاب نمی‌شود و کتاب به‌عنوان ابزار اصلی آگاهی بخشی در خانواده‌ها، همواره مورد توجه است.»


وی نیز اظهار کرد: نواختن زنگ نمادین کتاب‌خوانی، یک حرکت فرهیخته فرهنگی است و سبب رشد در جامعه می‌شود و علم و دانش سرمایه هر انسانی است به کتابخانه‌ها بروید تا درخت علمتان پربار و پرثمر گردد.


مدیر دبستان دخترانه سما واحد زاهدان گفت: مکتب اسلام، مکتب خواندن است و در دین اسلام کتاب قرآن به‌عنوان عالی‌ترین معجزه پیامبر (ص) بر بشریت نازل شد.


نورا هدف از نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی، گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه دانست و با برشمردن ضرورت‌های مطالعه در ارتقای رشد در دانش آموزان، نوجوانان و جوانان اظهار کرد: «آینده کشور ایران متعلق به کسانی است که مطالعه می‌کنند و به‌واسطه کسب علم و معرفت از طریق خواندن می‌توانند دنیا را فتح کنند.»


اهدای خون دانشگاهیان واحد بیضا


همزمان با فرارسیدن گرامیداشت هفته بسیج، 50 نفر از کارکنان، استادان و دانشجویان واحد بیضا در اقدام پسندیده با همکاری و مشارکت سازمان انتقال خون استان فارس به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.


سرپرست واحد بیضا در حاشیه این مراسم به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: «فرهنگ اهدای خون سالم به صورت داوطلبانه، یک امر خداپسندانه و شکرانه به جای آوردن نعمت سلامتی است که این فرهنگ دینی باید در بین استادان، کارکنان و دانشجویان نهادینه شود.»


دکتر علیرضا ملایی، اهدای خون سالم را اهدای زندگی تعبیر کرد و افزود: «سنت اهدای خون امری بسیار مهم و ضروری است که بیماران زیادی نیازمند آن هستند، بنابراین فرهنگ‌سازی اهدا خون از سوی دانشگاه‌ها یک امر ضروری تلقی می‌شود.»


به گزارش آنا، خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش‌های غربال ‌گری، گروه‌بندی و به صورت خون کامل و یا فرآورده‌های خونی بر حسب نیاز بین بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته