دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1395 - 09:18
در گفت‎وگو با آنا

غرویان: تعیین تکلیف لغو سخنرانی مطهری در مشهد یک مطالبه مردمی از مجلس به‌ حساب می‎آید

یک مدرس حوزه و دانشگاه، گفت: هرچه به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نزدیک‎تر می‏ شویم؛ جَو فشار بر حامیان دولت بیشتر از قبل خواهد شد.
کد خبر : 137148

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اثرات و لغو سخنرانی‌ شخصیت‌های سیاسی بر کشور، اظهار کرد: برای خود ما هم سؤال است که چرا شرایط استان خراسان رضوی (مشهد) اینگونه می‎شود و سخنرانی آقای مطهری لغو شد؟ به عقیده من، هرچه به انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نزدیک‎تر می‌‏شویم؛ جَو فشار بر حامیان دولت بیشتر از قبل خواهد شد.


وی در این باره اضافه کرد: البته اعمال فشارها نتیجه عکس خواهد داشت چرا که در سال‌های قبل نیز سخنرانی شخصیت‌ها در سایر استان‌‎ها از سوی نهادها و گروه‎های مختلف لغو می‌شدند و دیدیم که نتایج انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی چگونه رقم خورد.


این استاد دانشگاه و حوزه علمیه با اشاره به اینکه مردم از افراط و تندروی خسته‎ شده‎اند، افزود: همانطور که گفتم، مردم در انتخابات مجلس دهم به کاندیداهای اعتدال‌گرا رأی دادند و اقبال کمی هم به نامزدهای تندرو و افراطی صورت گرفت. بنابراین اگر اقدامات تندروها نتیجه‎ای در برداشت همه کاندیداهای لیست امید در تهران با رأی قاطع مواجه نمی‎شدند.


این چهره سیاسی با تأکید بر اینکه استان خراسان رضوی درگیر جریان‌های افراطی شده است، گفت: به اعتقاد من، در آینده مردم در برابر اقدامات افراطی و تند خواهند ایستاد. به عبارتی کشور ما را به سمت اعتدال، اخلاق و رعایت قانون خواهند برد.


غرویان ادامه داد: مردم از خودشان می‎پرسند؛ چگونه یک سخنرانی دارای مجوز لغو می‎شود یا مگر می‏‌شود در نظامی قوانین متناقضی وجود داشته باشد؟ بنابراین در وهله اول نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید تکلیف جریان‎های افراطی را، یک‌بار برای همیشه مشخص و معلوم کنند.


وی، تصریح کرد: تعیین تکلیف ماجرای مشهد یک مطالبه مردمی از مجلس به‌ حساب می‎آید.


این استاد دانشگاه و حوزه علمیه در ادامه افزود: امیدوارم سخنگوی دستگاه قضا توضیحات مفصل و کاملی را در این باره برای خبرنگاران و مردم ارائه کند. همچنین امیدوارم وزیرکشور پاسخ‌های روشنی را به نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته