جزئیات طرح جدید پیش فروش ساختمان منتشر شد
به گزارش گروه اقتصادی آنا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، این دستورالعمل در چهار ماده شامل تعاریف، کلیات، وظایف پیش فروشنده و وظایف اداره کل راه و شهرسازی است.
بر این اساس وظیفه اجرای دستورالعمل به نمایندگی از وزارت راه وشهرسازی بر عهده ادارات کل راه و شهرسازی استانهاست و مهلت مجوز صادرشده از سوی ادارات کل راه و شهرسازی استانها به مدت سه ماه از تاریخ صدور مجوز است.
آگهی پیشفروش در این دستورالعمل هر گونه تبلیغ و اطلاع رسانی به منظور جذب سرمایهگذاری و انعقاد قرارداد پیش فروش برای یک یا چند پروژه ساختمانی معین، از طریق بروشور، تراکت، نصب پلاکارد، توزیع کارت و امثال آنها، صفحات جراید، صدا وسیما و محتواها و رسانههای دیجیتال موضوع آییننامه ساماندهی و توسعه رسانهها و فعالیتهای فرهنگی دیجیتال عنوان شدهاست.
در بخش وظایف پیش فروشنده آمده است: پیش فروشنده موظف است مدارک شش گانه را به همراه تکمیل شده درخواست صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش به اداره کل راه و شهرسازی محل وقوع پروژه ارائه کند. تصویر برابر اصل گواهی افتتاح حساب امانی در بانک عامل، ممهور به مهر شعبه از جمله مدارک لازم است.
حساب امانی ویژه پیش فروش واحدهای ساختمانی موضوع درخواست صدور مجوز انتشار آگهی، به موجب دستورالعملی است که توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه و ابلاغ خواهد شد، افتتاح می شود.
در مجموعههای احداثی موضوع تبصره ذیل ماده 4 قانون پیش فروش ساختمان، علاوه بر مدارک ششگانه تصویر برابر اصل تاییدیه مرجع صادرکننده پروانه در خصوص انجام 30 درصد تعهدات پروانه از قبیل آمادهسازی و انجام فضاهای عمومی و خدماتی نیز باید ارائه شود.
بر اساس ماده چهار دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان پس از دریافت مدارک مندرج در ماده 3 از پیش فروشنده یا نماینده قانونی وی، ضمن ارائه رسید دریافت مدارک موظف است طی حداکثر 15 روز کاری، عدم مخالفت خود را در قالب فرم صدور مجوز انتشار آگهی پیش فروش به پیش فروشنده اعلام کند.
متن کامل این دستورالعمل و فرمهای مربوط به آن در این لینک قابل مشاهده است.
انتهای پیام/