بیشتر دانشآموزان مدارس استثنایی دچار کمتوانی ذهنی هستند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره نتایج سنجش دانشآموزان بدو ورود به دبستان عنوان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته 5 هزار و 518 نفر به مدارس استثنایی ورود پیدا کردهاند.
وی افزود: از میان این تعداد دانشآموز 224 نفر نابینا، 288 دانشآموز ناشنوا، 150 دانشآموز دچار نقص جسمی حرکتی، 323 دانشآموز در حوزه رفتارهای هیجانی و طیف اوتیسم و 4 هزار و 533 دانش آموز کم توان ذهنی بودند.
معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پایگاههای تخصصی سنجش همچنان فعال است، اظهار کرد: با توجه به این مساله ممکن است تغییر در تعداد دانشآموزان مدارس استثنایی حاصل شود البته در این پایگاهها افراد مشکوک به مشکلات سلامتی ارجاع داده میشوند و برخی نیز پس از معاینات به مدارس عادی راه پیدا میکنند.
وی بیان کرد: طبق پیشبینیها پایگاههای تخصصی تا پایان آذر به فعالیت خود ادامه میدهند تا کار معاینات تخصصی برای تمامی دانشآموزان مشمول کامل شود.
عظیم عراقی یادآور شد: علاوه بر این پایگاهها مراکز سنجش دانشآموزان پیش دبستان تا پایان آذر ماه فعال بوده البته چنانچه در استانی کار سنجش به اتمامی رسیده باشد پایگاهها به فعالیت خود پایان میدهند.
معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه روند سنجش در مراکز استانی که نوبت گیری انجام شده تا زمان اجرای کامل طرح در بازه زمانی پایان آذر ماه ادامه دارد، گفت: طرح سنجش برای نوآموزان پیش دبستانی فرآیندی است که مداخلات زودهنگام را تسریع میکند.
وی یادآور شد: به طور کلی طرح سنجش برنامهای خودگردان بوده و با توجه به هزینه اخذ شده از خانوادهها فعالیت میکند و تخصیص اعتبار به آن تعلق نمیگیرد.
انتهای پیام/