دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

پوراندخت مهیمن: دوگانگی نقش یکی از چالش‌های «ماه و پلنگ» است/ علاقه‌مند به بازی در نقش‌های متفاوت و محک زدن خودم هستم

پوراندخت مهیمن از حضورش در سریال «ماه و پلنگ»‌، چالش‌های نقشی که پذیرفته و فعالیت‌های تلویزیونی‌اش در سال‌های اخیر گفت.
کد خبر : 137082

پوراندخت مهیمن بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» با بازی وی از تلویزیون در حال پخش است در گفت‌وگو با آنا گفت: «یکی از دلایلی که پس پاز مدت‌ها دوباره در یک اثر تلویزیونی ایفای نقش کردم، فیلم‌نامه خوب «ماه و پلنگ»‌ بود که به قلم سعید مطلبی نوشته شده است و از طرفی پیش از این با احمد امینی و آرمان زرین کوب همکاری داشته‌ام که همکاری دوباره با این دو فیلمساز برای من اتفاقی خوشایند و ارزشمند است.»


امیدوارم از پس ایفای نقشم برآمده باشم


مهیمن در ادامه خاطرنشان کرد: «در سریال «ماه و پلنگ» نقش همسر و مادری دلسوز و معتقد را بازی کرده‌ام که طی پیشروی داستان سریال در شرایط سختی قرار می‌گیرد. نقشی که ایفا کرده‌ام مادری است که پسرش دچار یک خطا شده و با این حال به دلیل احساس مادرانه‌اش برخی مواقع از پسرش دفاع می‌کند اما وجدانش به او تذکر می‌دهد که خودش نیز در این رفتار دچار اشتباه است. این دوگانگی در شخصیتی که ایفا کردم می‌تواند از سختی‌های بازی در مجموعه «ماه و پلنگ» باشد که امیدوارم از پس ایفای نقشم برآمده باشم و مردم به من نمره قبولی دهند.»


اصول اخلاقی حائز اهمیت است


وی افزود: «من در نقش مادر خانواده‌ای متدین، مذهبی و معتقد هستم که این خانواده به اصول‌هایی از اخلاق و دین پایبند است. از نظر من روایت زندگی این‌گونه خانواده‌ها که می‌تواند برای ما یادآور اصول اخلاقی و دینی بسیاری باشد حائز اهمیت است.»


رسانه ملی به مادران جوان هم توجه نشان داده است


این بازیگر در ادامه اظهار داشت: «در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی ما شاید اینگونه نقش‌ها به مادران هم سن و سال من بیشتر داده شود اما خوشبختانه در آثار اخیر تلویزیون شاهد هستیم که رسانه ملی به مادران جوان هم توجه نشان داده و ما شاهد روایت داستان مادرانی جوان با خصوصیات اخلاقی ارزشمندی هستیم که باید بیشتر به آنها توجه شود.»


خوشبختانه بازخورد سریال «ماه و پلنگ» برای من در جامعه بسیار خوب بوده است


بازیگر مجموعه تلویزیونی «نرگس» خاطرنشان کرد: «تلاش بسیاری برای ساخت این مجموعه تلویزیونی به کار گرفته شده که امیدوارم توجه مخاطبان بسیاری را در ادامه به خود جلب کند و مردم از آن استقبال خوبی به عمل بیاورند. خوشبختانه تا امروز بازخورد سریال «ماه و پلنگ» برای من در جامعه بسیار خوب بوده و با مردم بسیاری مواجه شده‌ام که این سریال را به صورت جدی دنبال می‌کنند.»


متأسفانه نقش‌هایی که این سال‌ها به من پیشنهاد می‌شوند تکراری است


این بازیگر تصریح کرد: «متأسفانه نقش‌هایی که این سال‌ها به من پیشنهاد می‌شود نقش‌هایی تکراری است که من را دچار نوعی تکرار در نقش‌هایم کرده است. با وجود اینکه سعی من بر این است که نقش‌های متفاوت ایفا کنم درگیر نقش‌هایی تقریباْ‌ تکراری شده‌ام که این تکرار را به نوعی در «ماه و پلنگ» نیز می‌توان دید. امیدوارم کارگردان‌ها در آینده نقش‌های متفاوتی را به من پیشنهاد دهند چرا که علاقه‌مند به بازی در نقش‌های متفاوت و محک زدن خودم در این نقش‌ها هستم.»


بسیاری از بازیگران دچار کم‌کاری شده‌اند


مهیمن در ادامه از دلایل کم‌کاری‌اش در تلویزیون گفت و اظهار داشت: «پس از بازی در مجموعه «ماه و پلنگ» در حال حاضر در هیچ اثری مشغول به کار نیستم. اگر بخواهیم این سریال را در نظر نگیریم مدت زیادی بود که در اثری تلویزیونی حاضر نشده بودم و از دلایل این اتفاق کم شدن آثار تولیدی سازمان در زمینه سریال سازی است که نه تنها من بلکه بسیاری از بازیگران را دچار کم‌کاری کرده است. از طرفی دیگر در تلویزیون تله فیلم ساخته نمی‌شود و این اتفاق به کم‌کاری بازیگران افزوده است.»


حساسیت‌های بسیاری برای انتخاب نقش‌های پیشنهادی دارم


وی در ادامه این بحث گفت:« البته با توجه به اینکه سالها است در سینما و تلویزیون کشورم فعالیت می‌کنم با توجه به بیشتر شدن سابقه کاری‌ام سعی دارم در هر اثری بازی نکنم و حساسیت‌های بسیاری را برای انتخاب نقش‌هایی که به من پیشنهاد می‌شود به کار گرفته‌ام که همین مسأله نیز من را کمی از سینما و تلویزیون دور کرده است.»


گفت‌وگو از علی ناصری


انتهای پیام/

برچسب ها: احمد امینی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته