دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

مصرف 530 میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی/ قطعی گاز نداریم اما نیازمند صرفه‌جویی مردم هستیم

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت:با ورود موج سرما به کشور، در بخش خانگی،‌530 میلیون متر مکعب گاز مصرف می شود که این رقم بسیار بالاست و نیازمند صرفه جویی از سوی مردم هستیم.
کد خبر : 137069

مجید بوجار زاده،‌ رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا گفت:‌ در چند روز گذشته ، با ورود سامانه بارشی و افت شدید دما در سراسر کشور،‌ شاهد افزایش ناگهانی مصرف گاز بوده ایم.


وی ادامه داد: در حال حاضر 26 استان کشور دمایی زیرصفر دارند و از همین رو لازم است تا هموطنان برای بهره مندی همه از نعمت گاز،‌ صرفه جویی را در دستور کار خود قرار دهند.


به گفته بوجار زاده،‌ مصرف گاز در کشور بسیار بالاست که باید با مدیریت و مصرف بهینه گاز، زمینه را برای تامین پایدار و مستمر این سوخت پاک در سراسر کشور فراهم کنیم.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، از مشترکان گاز خواست که با استفاده از لباس و پوشش متناسب با فصل سرما، کاهش حداقل یکی از بخاری‌های منزل، تنظیم درجه موتورخانه بر روی ٥٠ تا ٦٠ درجه، رعایت دمای رفاه ٢١-١٨ درجه، بستن دریچه های کولر، گرفتن درز پنجره ها، استفاده از شیشه های دوجداره و کاهش حداقل یک درجه از گرمای منزل، این شرکت را در خدمات‌رسانی مناسب به هموطنان یاری رسانند.


وی در خصوص قطعی گاز در مناطقی از کشور نیز گفت:‌ گاز بخشی از شهرهای بابل و آمل روز گذشته قطع شده بود که صبح امروز مجددا وصل شد و گاز روستاهای این مناطق نیز تا بعد از ظهر امروز وصل خواهد شد بنابراین می توانیم بگوییم قطعی گاز در کشور وجود ندارد.


وی همچنین برای پیشگیری از حوادث مرگبار، از مردم خواست تا نکات ایمنی را رعایت کنند و زمستانی گرم و مطمئن را برای خانواده های خود به ارمغان بیاورند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته