دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1395 - 11:55

بازدید دکتر احمدی پور از خانه تاریخی یزدان پناه در قم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سفر به استان قم از خانه و رستوران تاریخی یزدان پناه در این شهر بازدید کرد.
کد خبر : 137057
به گزارش گروه فرهنگی آنا، زهرا احمدی پور در سفر یک روزه خود به شهر کریمه اهل بیت ضمن بازدید از تعدادی از پروژه های مربوط به فعالیت های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهمترین موضوعات مرتبط با توسعه گردشگری در این شهر مذهبی را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی در ابتدای ورود به شهر مقدس قم با حضور در خانه تاریخی و مجموعه رستوران تاریخی یزدان پناه از بخش های مختلف این مجموعه رفاهی – گردشگری سنتی بازدید کرد.


وی در بازدید از بخش های مختلف این خانه تاریخی با اشاره به اهمیت تبدیل خانه های تاریخی به مراکز اقامتی سنتی گفت: این اقدام می تواند گام موثری در جذب گردشگران داخلی و خارجی باشد.


در این بازدید که مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز محمد رضا پوینده مدیر عامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن و بناهای تاریخی نیز حضور داشتند، رئیس سازمان میراث فرهنگی به بررسی راه کارهای توسعه گردشگری مذهبی و ایجاد تسهیلات مناسب برای جذب گردشگران در این استان پرداخت.


گفتنی است، خانه تاریخی یزدان پناه بنایی ۱۲۰ ساله و باقیمانده از آثار معماری دوره قاجار و اوایل پهلوی است. در این خانه امکانات در حد بسیار خوب و عالی تدارک دیده شده بوده مثلا آب انبارها به صورت مستقیم به وسیله قنات هایی که حفر شده بوده پر می شده است همچنین وجود بادگیری زیبا برای خنک کردن زیرزمین خانه در فصل تابستان از زیبایی های این بنای تاریخی است.


این بنا در گذشته به عنوان موزه صنایع دستی و آثار تاریخی مورد بهره برداری قرار می گرفت و در حال حاضر این خانه تاریخی با واگذاری به بخش خصوصی به عنوان رستورانی سنتی در حال ارائه خدمت به مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب