دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1395 - 11:30

وزیر خارجه بریتانیا: حاضرم با دولت ترامپ برای موفقیت برجام همکاری کنم

وزیر امور خارجه بریتانیا در حالی که تأکید کرد که این کشور بر تعهدات خود به برجام پایبند است و توافق هسته‌ای با ایران را توافق شایسته‌ای می داند، گفت: حاضر است با دولت ترامپ برای موفق ساختن توافق هسته‌ای با ایران همکاری کند.
کد خبر : 137041

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بلومبرگ،‌ بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت که حاضر است با دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای «موفق ساختن» توافق سال 2015 (برجام)به منظور متوقف کردن ایران از توانایی گسترش سلاح‌های هسته‌ای، همکاری کند.


ترامپ در دوران رقابت‌های انتخاباتی به توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و پس از انتخاب نیز مخالفان این توافق را برای پست‌های مهم در تیم خود در کاخ سفید انتخاب کرده است.


جانسون در مجلس عوام لندن به نمایندگان گفت: «دولت (بریتانیا) به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای با ایران متعهد باقی خواهد ماند و ما به دنبال راهی برای همکاری با دولت جدید ایالات متحده برای موفقیت این توافق هستیم.»


وزیر امور خارجه بریتانیا افزود: «ما در این کشور (بریتانیا) و در این دولت فکر می‌کنیم که این توافق(برجام) شایسته است. ما باید به تعهداتمان پایبند باشیم و آن را در مسیر درست نگه داریم.»


جانسون گفت: «بریتانیا سفارت خود در تهران را بازگشایی کرده و روابط با ایران را گسترش داده است.»


او با اشاره به توافق‌نامه‌های تجاری شرکت‌های «ودافن» و «لوتوس کارز» بریتانیا با ایران در پی توافق بیان کرد: «از زمان لغو تحریم‌ها، تجارت(با ایران) توسعه بسیار خوبی داشته است.»


جانسون گفت: «سفیر بریتانیا در ایران از فرصت‌ها برای توسعه روابط با ایران استفاده کرده است.»


بر اساس گزارش بلومبرگ، ترامپ برای مذاکره مجدد با ایران نیازمند همکاری کشورهای دیگر از جمله چین، روسیه، فرانسه، آلمان و بریتانیا و اتحادیه اروپاست، گرچه او می‌تواند با ایجاد تحریم‌های تازه ایالات متحده در توافق حاصل شده خلل ایجاد کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته