دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 17:02

سوریه از حمایت‌های مصر تشکر کرد

منابع خبری از قدردانی دمشق از حمایت‌های مصر از روند حل بحران در سوریه خبر دادند.
کد خبر : 136935

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد دمشق از تلاش‌های مصر در راستای حل بحران سوریه قدردانی می‌کند.


وی افزود: «ما انتظار نقش موثری از مصر در حل بحران سوریه داریم و از تلاش‌های دولت مصر در مقابله با تروریسم در این کشور استقبال می‌کنیم.»


به گزارش آنا، عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر امروز در اظهاراتی خواستار مشارکت در فرایند صلح سوریه شد.


سیسی در مصاحبه با تلویزیون پرتغال، درباره امکان مشارکت نیروهای مصری در فرایند صلح در سوریه در چارچوب اقدامات سازمان ملل متحد گفت: «ترجیح ما این است که از ارتش‌های ملی کشورهای مختلف که حافظ صلح و ثبات در کشورهایشان هستند، حمایت کنیم. در همین راستا است که ما از ارتش لیبی در تسلط بر خاک این کشور و برخورد با عناصر افراط‌‌گرا و ایجاد امنیت پشتیبانی می‌کنیم. همین موضوع در مورد سوریه نیز صادق است و ما از ارتش این کشور و همچنین ارتش عراق علیه گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنیم.»


رئیس‌جمهوری مصر در این مصاحبه گفت: «سوریه در 5 سال گذشته با بحران عمیقی مواجه بوده است و موضع ما، محترم شمردن اراده و خواست مردم این کشور و ایجاد راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه است. ما باید با جدیت با گروه‌های تروریستی برخورد کنیم و این گروه‌ها خلع سلاح شوند، همچنین حفظ تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و باید خرابی‌های جنگ نیز بازسازی شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته