دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1395 - 16:48
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت:

تولد بیش از یک میلیون نوزاد از ابتدای سال تاکنون

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت از تولد یک میلیون و 30 هزار نوزاد از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر : 136934

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق در سومین کنگره سلامت نوزادان اظهار کرد: رفع موانع ازدواج، تسهیل تشکیل خانواده، کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان، اختصاص تسهیلات، پوشش بیمه‌ای به ویژه در دوران شیردهی و هزینه زایمان و درمان ناباروری موجب تسهیل روند فرزندآوری می‌شود.


وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی، افزود: سن امید به زندگی در خانم‌ها 74 و در آقایان 72.8 است. همچنین در برنامه ششم توسعه سن امید به زندگی برای خانم‌ها 76 و برای آقایان 74 سال پیش بینی شده است.


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت بیان کرد: 5 بند از 14 بند سیاست‌های کلی جمعیت که توسط مقام معظم رهبری در اردیبهشت 93 ابلاغ شده است مربوط به وزارت بهداشت است.


وی گفت: نرخ جمعیت باید از 1.9 فعلی به 2.1 برسد. هر سال یک میلیون و 570 هزار موالید داریم امسال نیز تا پایان آبان یک میلیون و 30 هزار مورد موالید داشته‌ایم که تا پایان سال از مرز یک و نیم میلیون نفر می‌گذرد.


مطلق تصریح کرد: درصد بالایی از جوانان کشور در سن باروری هستند و در نظرسنجی‌ها اعلام کرده‌اند مایلند 2 تا 3 فرزند داشته باشند.


مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به وجود 11 میلیون زوج متقاضی ازدواج در کشور، گفت: 70 درصد جمعیت کشور در سنین 15 تا 64 سال هستند که این سن فرصت طلایی برای توسعه پایدار در کشور است.


وی افزود: سه هزار زوج نابارور در مناطق کمتر برخوردار کشور تحت پوشش برنامه درمان ناباروری هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته