دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1394 - 09:15

رهبر «انصارالله»: تجاوز به یمن، خدمت به اسرائیل است

رهبر جنبش «انصارالله» یمن ادعای ائتلاف عربی برای توجیه حملات به مردم این کشور را تمسخرآمیز دانست و گفت آیا حملاتی که در رأس آن آمریکا و اسرائیل قرار دارند، برای امنیت قومی عربی است و آیا این دو، حامی اعراب هستند؟
کد خبر : 13689

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «عبدالملک حوثی» شامگاه یکشنبه در اظهاراتی تلویزیونی گفت: بهانه دفاع از امنیت قومی-عربی برای تجاوز به یمن، ادعایی باطل، نادرست و تمسخر آمیز است.


«حوثی» افزود: پادشاهی عربستان سرباز و خادم آمریکایی‌هاست و هر منطقه‌ای که در یمن هدف قرار می‌گیرد، به‌وسیله آمریکایی‌ها تعیین‌شده و با نظارت آنان بمباران می‌شود.


وی تأکید کرد: اسرائیل تجاوز به یمن را به نفع امنیت خود می‌داند و هر کسی که از این تجاوزگری حمایت و آن را تأیید می‌کند، تفاوتی با اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها ندارد.


رهبر جنبش «انصارالله» یمن گفت: کودکان یمن با بمب‌ها، موشک‌ها و جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار می‌گیرند. تجاوز ائتلاف عربستان به یمن با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود و اگر موافقت آمریکا نبود، این تجاوز صورت نمی گرفت.


وی افزود: متجاوزان، ارتش برخی کشورها، القاعده و مزدوران را از مناطق مختلف جهان اجیر کرده‌اند.


رهبر «انصارالله» یمن با قدردانی از حامیان مردم یمن در برابر تجاوز ائتلاف عربستان گفت: از حزب‌الله لبنان و همه کسانی که از مردم یمن حمایت کردند، تشکر می‌کنیم. تجاوز به یمن وحشیانه است و متجاوزان پایبند به هیچ اصول و معیارهایی نیستند. ادعای دفاع از مکه مکرمه و مدینه منوره برای توجیه تجاوز به یمن، توهین به اسلام محسوب می‌شود. آمریکا و اسرائیل و مزدورانش برای مکه مکرمه و مدینه منوره خطرناک هستند نه یمن. آمریکا فرماندهی تجاوز به یمن را به عهده دارد و اسرائیل از این تجاوز حمایت و پشتیبانی می‌کند.








پادشاهی عربستان سرباز و خادم آمریکایی‌ها است

«حوثی» خاطرنشان کرد: هدف از ادعای بازگرداندن یمن به جمع کشورهای عربی، بازگرداندن این کشور به جمع کشورهای سازش‌کار است. متجاوزان می‌خواهند یمن را به جمع آمریکا، اسرائیل و مزدوران آن‌ها بازگردانند.


رهبر جنبش «انصارالله» یمن گفت: صدها کودک و زن در یمن در حملات وحشیانه کشته شده‌اند و زیرساخت‌ها تخریب شده است که این امور بیانگر غیرقانونی بودن حمله به یمن است. تجاوز به یمن نشان می‌دهد که نظام عربستان برای مردم یمن خطر محسوب می‌شود و ارزشی برای آنها قائل نیست.


وی مداخله عربستان در امور سیاسی یمن را نقض حاکمیت این کشور دانست و گفت: امور داخلی یمن مربوط به مردم این کشور می‌شود و نظام عربستان حق مداخله ندارد، انقلاب مردمی یمن بیش از دیگران برای حل سیاسی و مسالمت‌آمیز بحران کشور خود تلاش می‌کرد.


رهبر «انصارالله» با بیان کارشکنی‌های عربستان در مسیر فرایند سیاسی و گفت‌وگوهای داخلی در این کشور اظهار کرد: هدف عربستان از جلوگیری از حل مسالمت‌آمیز بحران یمن آماده کردن خود برای تجاوز بود. عربستان و متحدانش برای شکست گفت‌وگوهای داخلی یمن تلاش می‌کردند تا خود را برای تجاوز آماده کنند.


«حوثی» خاطرنشان کرد: دشمنان از ما می‌خواهند که مراکز و نهادهای مهم را تخلیه کنیم تا القاعده این مراکز و نهادها را تصرف کند. القاعده پیشتر توانست مناطق و مراکزی نظامی را در جنوب یمن تحت کنترل درآورد.


«حوثی» تصریح کرد: یکی از اهداف متجاوزان از حملات هوایی، کمک به القاعده برای کنترل مناطق و مراکز نظامی در جنوب یمن است. ما دست خود را به سوی برادران خود در جنوب یمن برای طرد القاعده و نیروهای بیگانه دراز می‌کنیم.


وی با بیان ادعای دشمنان یمن درباره کنترل جمهوری اسلامی ایران بر این کشور گفت: انقلابیون یمن به‌دنبال دستیابی به استقلال ملی هستند و ادعای سیطره ایران بر یمن صحت ندارد.


رهبر جنبش «انصارالله» یمن با بیان اینکه متجاوزان قادر به مقابله با ایران نیستند، تأکید کرد: ایران کشوری مهم و بزرگ است و متجاوزان جرأت مقابله با ایران را ندارند.








یکی از اهداف متجاوزان از حملات هوایی، کمک به القاعده برای کنترل مناطق و مراکز نظامی در جنوب یمن است

وی درباره مصوبه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه یمن گفت: مصوبه شورای امنیت غیرمنتظره نبود و اگر از حق و عدالت حمایت می‌کرد، برای ما غیرمنتظره بود. تجاوز به یمن با قطعنامه شورای امنیت و هیچ نهاد دیگری توجیه‌پذیر نخواهد بود.


«حوثی» با بیان اینکه یمن از حق مقابله با متجاوزان بیگانه برخوردار است، خاطرنشان کرد: مردم یمن نیازی به اجازه شورای امنیت و غیره برای مقابله با متجاوزان ندارند. ما اجازه مقابله با متجاوزان را فقط از قرآن کریم می‌گیریم .


رهبر جنبش «انصارالله» یمن گفت: تصور به زانو درآوردن مردم یمن، تصوری باطل است. مردم یمن حق دارند از هر گزینه‌ای برای مقابله با متجاوزان استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته