پدیده تلخ کوچکانگاری آموزش و پرورش از زبان نویدادهم
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، سید مهدی نویدادهم در پاسخ به این پرسش که وزیر جدید آموزش و پرورش ارتقای جایگاه معلمان را به عنوان یکی از اهداف اساسی خود معرفی کرده است، چگونه میتوان به این مهم دست یافت؟ اظهار کرد: خوشبختانه بحثی را که دکتر دانش آشتیانی مطرح کرده امروز آسیب جدی آموزش و پرورش است و در سند تحول بنیادین نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی افزود: این موضوع که جایگاه و منزلت آموزش و پرورش در کلان مناسب نیست، یک دغدغه بزرگ است و بنده نام این پدیده تلخ را «کوچک انگاری آموزش و پرورش» نهادهام. سیستم و مراجع تصمیم گیر، آموزش و پرورش و نقش آن را در توسعه کوچک دیدهاند و سرمایه گذاری لازم را در آن انجام ندادهاند.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه استراتژی وزیر جدید آموزش و پرورش نیز ارتقای جایگاه آموزش و پرروش و به تبع آن ارتقای جایگاه معلمان است، گفت: خوشبختانه بسیاری به این باور رسیدهاند اما این اتفاق در ابعاد کلان هنوز رخ نداده است. به عنوان مثال اگر بخواهیم به بحث آسیبهای اجتماعی ورود کرده و درمان ریشه ای برای آن انجام دهیم باید از دوران ابتدایی و حتی پیش دبستانی شروع کنیم تا در دوران بزرگسالی افراد شاهد مشکلاتی چون بزهها و طلاق نباشیم.
نویدادهم تاکید کرد: اگر در مدرسه و کلاسهای درس ما این فرهنگ نهادینه نشود مشکلات و آسیب ها در جامعه حل نمیشوند. باید نقش کلان آموزش و پرورش دیده شود و به تبع آن ارتقای جایگاه معلم نیز اتفاق بیفتد که بخشی از آن درون سیستمی است و به دانش و توانمندی معلم بازمی گردد و بخشی از آن برون سازمانی است و باید همگان جایگاه معلم را به رسمیت بشناسند.
انتهای پیام/